آینده کشور در گرو اقتصاد سبز

در همین راستا محمدمهدی مستقیمی، مدیرعامل شرکت مهندسی پیشرفته ایریتک با تاکید بر اینکه مخاطرات زیست‌‌‌محیطی در هر کارخانه، بستگی به فناوری‌‌‌ها و تجهیزات مورد استفاده و همچنین استاندارد‌‌‌ها و مقررات محیط زیست محلی دارد، بیان کرد:  از همان ابتدای تاسیس شرکت فولاد اقلید پارس‌، در تمام مراحل با  همکاری دو  دانشگاه شریف و دانشگاه امیرکبیر محیط زیست را در اولویت فعالیت  قرار دادیم.

 وی با تاکید بر اینکه آینده اقتصاد کشور به صنعت سبز گره خورده است گفت:  سرمایه‌گذاری در حفظ محیط زیست  نه‌تنها هزینه‌‌کرد و هزینه‌تراشی محسوب نمی‌شود  بلکه به نوعی سرمایه‌گذاری برای کشور و  آیندگان است.مستقیمی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه  این شرکت طی ماه‌های  اخیر   دو موضوع مهم سازمان‌دهی  نیروی انسانی  و ساخت پروژه‌های جدید را در دستور کار خود قرار داده است گفت: توسعه سازمانی یکی از رویکردهای مدیریتی  این شرکت است که در آن  به صورت سیستماتیک به‌‌‌ دنبال بهبود عملکرد و توسعه توانایی‌‌‌های سازمان برای رشد و تغییر هستیم بر این مبنا کتاب «سازمان‌‌‌پذیری» برای نخستین بار تهیه و ابلاغ شد  تا بتواند راهگشای افزایش بهره‌وری در شرکت باشد.

 به گفته وی، این شرکت در ادامه فعالیت‌های مستمر  نگاه جامعی به طراحی و بهره‌برداری از  پروژه‌‌‌های جدید  دارد. به طور مثال  شرکت ایریتک  توانست به عنوان پیمانکار پروژه احداث کارخانه آهن اسفنجی شرکت آهن و فولاد الماس آرتاویل با ظرفیت تولید ۱.۱ میلیون تن در یکی از مهم‌ترین پروژه‌‌‌های پیشران «ومعادن»  حضور داشته باشد.

مستقیمی در ادامه  افزود:  برنامه‌‌‌های جدید ما استفاده از هوش مصنوعی و هوشمندسازی صنایع معدنی را هم شامل می‌‌‌شود. این امر علاوه بر سازگاری با محیط‌‌‌زیست، در نهایت منافع سهامداران و افزایش سود را در پی خواهد داشت. شرکت بین‌المللی مهندسی ایران (ایریتک) یکی از قدیمی‌‌‌ترین شرکت‌‌‌های مهندسی پیشرفته است که از سال‌‌‌های پیشین، اجرای پروژه‌‌‌های تولید فلزات و نفت و گاز را بر عهده داشته است. این شرکت توانسته با استفاده از  دانش ساخت، کارخانه ‌‌‌احیای مستقیم فولاد به‌‌‌روش میدرکس به‌‌‌عنوان نخستین شرکت مهندسی ایرانی را از آن خود کند. ساخت مجموعه فولاد مبارکه در دهه ۶۰ و سپس ساخت و تجهیز فولاد هرمزگان، فولاد غدیر ایرانیان، فولاد خوزستان و فولاد خراسان باعث شد که این شرکت مهندسی پیشرفته، کارنامه موفق فعالیت را به نمایش بگذارد.