وی اضافه کرد: برای رسیدن به شهر پایدار لزوما شهرداری متولی نیست بلکه شهرداری مجری رسیدن به شهر پایدار است و ارگان‌‌‌های مختلف باید برای رسیدن به این اصل مهم به شهرداری کمک کنند.

نخستین اجلاس و نمایشگاه بین‌المللی شهر پایدار در کیش با حضور ۲۸۰ شرکت با هدف ارائه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در راستای پایداری اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و شهر هوشمند در محل نمایشگاه‌‌‌های بین‌المللی جزیره کیش برپا شده بود.

شرکت‌کنندگان این نمایشگاه در حوزه‌های مختلف از جمله سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، هلدینگ‌‌‌های مختلف در حوزه‌‌‌های فناوری اطلاعات، خدمات شهری، حمل‌ونقل، بانکداری، صنعت و معدن، توسعه تجارت، اپراتورهای تلفن همراه، شرکت ملی پست، دانشگاه‌‌‌ها، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های ساختمانی، کشتیرانی، زیرمجموعه‌‌‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و زیرمجموعه‌‌‌های وزارت دفاع و پشتیبانی فعالیت دارند.

همچنین بیش از ۶۰ شرکت دانش‌‌‌بنیان و ۲۰ شهرداری نقاط مختلف کشور از دیگر شرکت‌کنندگان در این اجلاسیه و نمایشگاه بودند که توانمندی‌‌‌های خود  را در حوزه مدیریت هوشمند شهری به نمایش گذاشتند.

دولت هوشمند، مدیریت شهری هوشمند، اقتصاد پایدار، انرژی‌‌‌های سبز، حمل‌ونقل پایدار، محیط‌زیست، حوزه‌های ساختمان پایدار و هوشمند، دولت هوشمند، تجهیزات و زیرساخت‌‌‌های اطلاعات و مخابرات، پژوهش، اقتصاد پایدار و امنیت در شهرهای هوشمند برخی از محورهای این نمایشگاه بود.