وی با بیان اینکه ۴۳ طرح ساختمانی و سه طرح نیز غیرساختمانی است، تصریح کرد: این طرح‌‌‌ها در مناطق ۱۶، ۱۸، ۲۱، ۲۲، ۳، ۱۰ و ۱۹ و سازمان پسماند است؛ ۲۴ طرح کمتر از ۵۰‌درصد پیشرفت دارند و از سال ۷۳ تا امروز پروژه نیمه‌تمام داریم. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه ۱۲ طرح بیش از ۸۰‌درصد و ۹ طرح بین ۵۰ تا ۸۰‌درصد پیشرفت دارند، یادآور شد: مالکیت ۳۳ طرح با شهرداری است، ۱۱ مورد مربوط به شریک و دو مورد نیز به صورت مشارکتی است.

آخوندی با اعلام اینکه ۴۵‌درصد سهم شهرداری ۸۰‌هزار میلیارد تومان ارزش دارد، گفت: ۲۳ طرح مشکلات حقوقی دارد و رفع آن در حال پیگیری است؛ ۲۳ مورد مشکلات شهرسازی و ۱۳ مورد نیز مشکلات ملکی دارند. برخی طرح‌‌‌ها هر سه مشکل را با هم دارند، ۱۲ طرح دو مشکل و ۱۹ طرح نیز یک مشکل دارند.

وی با بیان اینکه ۱۷ طرح تا پایان شهریورماه تعیین‌تکلیف می‌‌‌شوند، خاطرنشان کرد: این تعیین‌تکلیف به معنای تصمیم‌گیری برای ادامه کار یا قطع همکاری است؛ تمام مسائل پروژه‌ها از جمله سهم شهرداری، پیشرفت کار و اعتبارات موردنیاز بررسی شده که جزئیات آن از سوی سازمان سرمایه‌گذاری اعلام می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: باید کمیته‌‌‌ای با حضور شهردار تهران و رئیس شورای اسلامی شهر شکل بگیرد و برای ۱۳ طرح در این کمیته تصمیم‌گیری شود.