در بیست و سومین نمایشگاه تخصصی صنعت مبلمان، لوستر و دکوراسیون داخلی که با مشارکت ۱۱۶ شرکت در ماه جاری در مشهد برگزار شد، ۳۱ شرکت از خراسان رضوی و ۸۵ شرکت از استان‌‌‌های تهران، اصفهان، شیراز، آذربایجان شرقی، البرز، قزوین، مازندران، کرمانشاه، سمنان، اردبیل، همدان و قزوین حضور یافتند. شرکت‌کنندگان در این رویداد معتقدند در صورت حمایت از تولیدکنندگان امکان افزایش صادرات مبلمان مهیاست.

به گزارش ستاد خبری این نمایشگاه، سرپرست مجموعه بزرگ مبلیران در خصوص علت حضور این مجموعه در این نمایشگاه گفت: در تهران و ۲۲ شهر دیگر نمایندگی و عاملیت فروش داریم و انتظار مساعدت از مسوولان را داریم تا تسهیلاتی را در اختیار ما قرار بدهند. در نمایشگاه مشهد شرکت کردیم تا خدمات و فروش ویژه را در نمایشگاه معرفی کنیم.

سیدمحمد پیشرو با اشاره به آنکه این مجموعه به صورت مستقیم اشتغال‌زایی برای بیش از ۲۵۰ نفر و به صورت غیرمستقیم برای حدود ۷۵۰ نفر را فراهم کرده است، اظهار کرد: این مجموعه برای بیش از یک‌هزار نفر سبب اشتغال‌زایی شده است اما به‌‌‌رغم اصل ۴۴ قانون اساسی که باید از تولیدکننده حمایت شود این حمایت بسیار اندک است. این در حالی است که کشورهایی که به سمت پیشرفت حرکت می‌کنند امتیازهایی را برای تولیدکنندگان در نظر می‌‌‌گیرند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال برای مدت ۱۰ سال معافیت مالیاتی برای آنها در نظر گرفته می‌شود یا در بخش تسهیلات نیز وام بدون بهره یا با بهره پایین در اختیار آنها قرار می‌گیرد. اگر از تولیدکنندگان حمایت شود آنها توانایی لازم را دارند.

پیشرو تاکید کرد: اگرچه از دستگاه‌‌‌های خارجی استفاده می‌کنیم اما برای مثال صنعت نساجی ایران پیشرفت بسزایی دارد و ما از پارچه‌‌‌های ایرانی به‌خصوص از پارچه‌‌‌های تولید یزد استفاده می‌‌‌کنیم.

پیشرو در خصوص مواد اولیه این صنعت نیز اظهار کرد: اکنون از چوب راش گرجستان استفاده می‌‌‌کنیم زیرا به دلیل عدم‌کارشناسی با قطع بی‌‌‌رویه درختان جنگل در ایران مواجه شده‌‌‌ایم و به مدت ۱۰ سال قطع درختان ممنوع اعلام شده است. اگرچه چوب راش ایران بسیار متراکم‌‌‌تر از چوب راش گرجستان است اما چون چوب راش گرجستان فرآوری‌شده وارد کشور می‌شود و در واقع شیره درخت گرفته و خشک می‌شود، امکان ترک خوردن آن به صفر نزدیک‌‌‌تر است اما چوب راش ایرانی متراکم‌‌‌تر و مستحکم‌‌‌تر است.

وی تاکید کرد: در بحث چوب گردو ما به خود‌کفایی رسیده‌‌‌ایم و شهرهای تویسرکان و قم عمدتا از چوب گردو استفاده می‌کنند. اگرچه این نوع چوب درجه‌‌‌بندی‌‌‌های خاص خودش را دارد.