به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، سیدعباس حسینی جهش تولید را رویکردی مستمر و عنصری کلیدی در فرهنگ سازمانی این شرکت دانست و اظهار کرد: سال جدید را با رکوردشکنی‌های چشمگیر آغاز کردیم.

وی افزود: این رکوردشکنی‌‌‌ها مبتنی بر عوامل متعددی از جمله نوآوری‌‌‌های مدیریتی و ابتکار عمل بدنه کارشناسی و تیم فنی مهندسی شرکت، بهره‌‌‌گیری از فناوری‌‌‌های روزآمد و به‌کارگیری ظرفیت‌‌‌های شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان و استفاده از توان داخلی با توجه به رویکرد بومی‌سازی بوده است.

به گفته حسینی، مجتمع فولادکاوه جنوب کیش در فروردین ماه ۱۴۰۳ که نخستین ماه فصل بهار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» است، موفق شد با ابتکارات و اقدامات متعدد در زمینه ارتقای راندمان، خلق روش‌های نوآورانه و به‌کارگیری فناوری‌های روز دنیا، با اختلاف از رکورد پیشین در تولید ماهانه آهن اسفنجی، عملیات داشته باشد که ۱۱‌درصد بالاتر از ظرفیت اسمی است.

مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش با اشاره به رکورد پیشین ثبت‌شده تولید ماهانه ۱۸۵‌هزار و ۷۴۰ تن آهن اسفنجی در این مجتمع خاطرنشان کرد: واحد آهن‌سازی در فروردین ماه و پس از رکوردشکنی جدید در تولید روزانه (‌۶هزار و ۲۴۵‌ تن آهن‌اسفنجی در اول فروردین ۱۴۰۳)، به بیشینه تولید خود پس از بهره‌برداری رسید و رکورد دور از دسترس ۱۹۲‌هزار و ۱۸۳تن آهن اسفنجی در ماه را به ثبت رساند.

حسینی همچنین به دستاورد مهم دیگر شرکت در حوزه جهش تولید نیز اشاره کرد و با اشاره به ثبت سه مورد رکوردزنی روزانه در تولید شمش فولادی گفت: با تلاش کارکنان و مدیران مجتمع فولاد کاوه، موفق شدیم با ثبت رکورد ۱۹۶‌هزار و ۵۷۰ تن تولید شمش بیلت در ماه فروردین، از رقم رکورد پیشین (۱۸۲‌هزار و ۷۴۰ تن) نیز فراتر برویم.

وی در پایان با اشاره به موثر بودن تامین پایدار منابع انرژی از جمله برق و گاز از سوی دولت در راستای مانع‌زدایی از تولید خاطرنشان کرد: در فروردین امسال که هیچ‌گونه محدودیتی در تامین برق و گاز نداشتیم، کارخانه‌های شرکت فولاد کاوه توانستند نه‌تنها فراتر از برنامه واقعی بلکه بیشتر از ظرفیت اسمی نیز تولید داشته باشند؛ بر همین اساس، اگر در سایر فصول سال هم این محدودیت انرژی در صنعت فولاد اعمال نشود، می‌توانیم در هدف‌‌‌گذاری شعار سال، یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» را به صورت عملی و علمی محقق کنیم.