رئیس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه تولید موجود در کشور همیشه پاسخگوی نیاز کشور بوده است، عنوان کرد: میزان تولید دام ما همیشه مازاد بوده و اکنون گوشت وارداتی نداریم و اگر داشته باشیم به صورت محدود است و به صورت زیرزمینی وارد می‌شود. پویان افزود: متاسفانه سیاستگذاران و تصمیم‌گیرندگان ما در بخش دامی  به‌خصوص وزارت جهادکشاورزی با تصمیمات خلق‌الساعه و نادرستی که گرفته می‌شود، سرمایه ملی را از بین می‌‌‌برند.

رئیس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه در روزهای عادی نیاز گوشت کشور یک‌میلیون و ۴٠٠‌هزار تن است، گفت: میزان تولید گوشت قرمز ما در سال، ۹۰۰‌هزار تن است که در دوران کرونا شاهد کاهش ۵٠درصدی مصرف گوشت بودیم.وی عنوان کرد: باید برای مازاد تولید، برنامه‌‌‌ریزی و دام‌‌‌های مازاد از سوی دولت ذخیره‌‌‌سازی شود. در این زمینه طرح‌‌‌هایی برای حمایت از دامدار صورت گرفت؛ اما قبل از اینکه به مرحله اجرا برسند، تعطیل شدند.

پویان ادامه داد: طرح‌‌‌ حمایتی صادرات دام که جزو طرح‌‌‌های حمایت از دامدار بود نیز تعطیل شد. با تعطیل شدن این پروژه‌‌‌های حمایتی، دامداران ما آسیب جدی می‌‌‌بینند. وی گفت: دولت در ماه‌‌‌های آخر سال باید در خصوص قیمت‌ها ورود کند. شرکت پشتیبانی امور دام که متصدی این امر است بازار را به صورت عمد یا از روی کم‌‌‌اطلاعی رها کرده است.

رئیس شورای تامین دام کشور در ادامه عنوان کرد: رها کردن بازار گوشت در ماه‌‌‌های آخر سال، خطر بزرگی است و دلال‌بازی و نوسانات قیمتی در این ایام انجام می‌شود و برخی‌‌‌ها از این وضعیت سودهای کلانی می‌‌‌برند. پویان افزود: در ماه آخر سال همیشه تقاضا بالا بوده و قیمت‌ها تحرک کمتری داشت؛ اما اکنون قیمت حرکت شدیدی داشته است.