پیاده‌سازی مدل ‌تعالی سازمانی (EFQM) در کویرتایر به عنوان یک نظام جامع می‌تواند اثربخشی مفیدی به همراه داشته باشد. مدیرعامل کویرتایر با اعلام این مطلب در آیین ارزیابی این شرکت برای اعطای جایزه ملی کیفیت گفت: هدف از اجرای این مدل دریافت جایزه نیست، بلکه برای اصلاح وضعیت موجود است که تلاش می‌کنیم با تامین معیار‌های آن روز به روز به یک سازمان متعالی و سرآمد نزدیک شویم.

مهندس حمیدرضا مومنی گفت: در نظر داریم با توجه به شرایط عمومی کشور خصوصا در بخش صنعت، از روش‌های کمی و کیفی برای ارتقای فعالیتمان استفاده کنیم.

وی افزود: طی ۸سال تولید، گواهینامه‌های متعدد در سطح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی کسب کرده‌ایم، اما مصمم هستیم که با گواهینامه‌ تعالی سازمانی، در وضعیت موجود اصلاحات قابل توجهی در مسیر تعالی اعمال نماییم.

مدیرعامل شرکت کویرتایر خاطرنشان کرد: با آرمان‌ها فاصله زیادی داریم و باید این فاصله را با جدیت، صراحت و صمیمیت برطرف کنیم.

نماینده مدیریت تعالی سازمانی کویرتایر نیز در گزارشی گفت: استفاده از الگوی سرآمدی از اوایل سال ۸۴ در سطح کویرتایر انجام شد که در این فرآیند علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد و بهره‌گیری از مشاوران ممتاز در سطح ملی، تلاش نموده‌ایم تا کلیه فعالیت‌های سازمانی منطبق بر معیار‌های ۹گانه مدل (EFQM) اصلاح گردد. مهندس محمدحسن فخار افزود: در این راستا کویرتایر نسبت به تدوین ماموریت و چشم‌انداز خویش و همچنین بازنگری استراتژی‌ها اقدام نموده است.