گروه انرژی- غزاله طایفه: وزیر نیرو در هفته جاری برای پاسخ به دو سوال محمد مهدی مفتح، نماینده مردم رزن به صحن علنی مجلس خواهد آمد. گفته می‌شود که نماینده مذکور از پاسخ‌های پرویز فتاح در جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس راضی نشده و اکنون خواستار پاسخ‌گویی دوباره مفتح در صحن علنی مجلس هستند. در این رابطه ناصر سودانی، نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: من در دستور جلسه دیده‌ام که یکی از نمایندگان از ایشان سوال دارند که این سوال از قبل در برنامه کاری مجلس بوده و این هفته نوبت پاسخگویی به آن است. وی در پاسخ به این سوال که آیا صحبت‌های اخیر وزیر نیرو در مورد ادامه روند خاموشی‌ها و خشکسالی در پاییز و زمستان هم می‌توانند مبنای سوال نمایندگان باشد یا خیر، گفت: فکر نمی‌کنم چون خاموشی‌ها از یک ماه قبل کمتر شده و گزارشی در این زمینه و ادامه روند آن دریافت نشده است.

سودانی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بر اساس مکانیزم جدید آیین‌نامه مجلس اگر نمایندگان دوباره از صحبت‌های ایشان قانع نشوند، آیا امکان برکناری وزیر وجود دارد یا خیر، گفت: این مکانیزم‌ هنوز به تصویب و تایید شورای نگهبان نرسیده است و در صورت تایید قابل اجرا خواهد بود. سید عماد حسینی، نماینده مردم قروه در کمیسیون انرژی نیز در این رابطه به دنیای اقتصاد گفت: این آیین‌نامه هنوز تصویب نشده، اما با تدوین آن از هفته آینده اگر وزیری سه بار در مجلس حاضر شود و مورد خطاب سه نماینده قرار گیرد و نمایندگان از صحبت‌های وی قانع نشوند، مجلس رای عدم اعتماد را صادر خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا صحبت‌های اخیر وزیر نیرو مبنی بر کمبود برق می‌تواند مورد سوال نمایندگان در هفته جاری باشد، گفت: جداول خاموشی از ابتدای پاییز به صورت احتمالی اعلام شده و تا کنون خاموشی زیادی از ابتدای این فصل اعمال نشده است. اما اگر روند خاموشی‌ها در پاییز ادامه یابد به طور قطع وزیر نیرو باید پاسخگو باشد.