مدیربخش دیسپچینگ شرکت ملی گاز وضعیت فعلی تحویل گاز به بخش خانگی و تجاری کشور را عادی عنوان کرد و گفت:صادرات گاز به ترکیه نیز در حد روزانه ۵‌میلیون مترمکعب در جریان است. به گزارش فارس، حسن تربتی در مورد آخرین وضعیت گاز کشور گفت: براساس آخرین اطلاعات موجود، ورود موج جدید سرما به کشور مشکلی را برای تامین گاز واحدهای خانگی کشور ایجاد نکرد و ضمن تامین مصارف بخش خانگی و تجاری، بخشی از مصرف گاز نیروگاه‌ها نیز تامین شد.

وی افزود: براین اساس، میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها افزایش یافت و در مقاطعی براساس نیاز آنها تا ۴۰‌میلیون مترمکعب نیز گاز به آنها داده شد. به گفته وی، با توجه به پشت‌سرگذاشتن روزهای سرد و عادی شدن شرایط جوی، محدودیتی که برای بخش‌های اداری و تجاری در تحویل گاز منظور شده بود، برطرف گردید و امیدواریم با یک برنامه‌ریزی مدون و مرحله‌ای، محدودیت گاز صنایع نیز برداشته شود. مدیربخش دیسپچینگ شرکت ملی گاز در ادامه یادآور شد: تولید گاز کشور در حال حاضر بالاتر از ۴۶۵‌میلیون مترمکعب بوده و مصارف بخش خانگی و تجاری نیز به ۳۷۰‌میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در روزهای سرد آخر اوج مصرف گاز کشور به ۴۰۳‌میلیون مترمکعب رسید که این رقم جدای از کمبود ۲۰ تا ۲۵‌میلیون مترمکعبی بود که در بخش‌های خانگی و تجاری داشتیم.

تربتی در خصوص افت فشار و قطعی گاز نیز گفت: در حال حاضر قطعی گاز در بخش خانگی به هیچ وجه نداریم همچنین قطعی گاز در بخش‌های اداری و تجاری نیز برطرف شده و قطعی صنایع نیز تا پایان هفته به فراخور شرایط مرتفع خواهد شد.