رییس هیات‌عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در پاسخ به انتقاد برخی فعالان بخش خصوصی از احداث کارخانه ۵۰‌هزار تنی مس از سوی شرکت ملی صنایع مس در منطقه ورزگان و تضاد آن با سیاست خصوصی‌سازی دولت عنوان کرد: این بهانه که شرکت مس دولتی بوده و یک سازمان دولتی می‌خواهد این کارخانه را احداث کند، دیگر وجود ندارد. به گزارش ایسنا احمدعلی هراتی‌نیک گفت: شرکت مس خصوصی است و سهام آن در بورس ارائه شده و چندین‌هزار جمعیت سهام‌دار آن هستند.

وی در عین حال از پاسخ به این سوال که شرکت ملی صنایع مس ایران چگونه خصوصی شده است؛ در حالی که مدیرعامل آن به نوعی از سوی دولت تعیین می‌شود، خودداری کرد. این در شرایطی است که وی در نشست خبری خود از تغییر مدیرعامل شرکت ملی مس از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران خبر داده بود.

وی با تکذیب آلاینده بودن فناوری مورد استفاده در کارخانه‌ای که از سوی شرکت ملی مس احداث خواهد شد، تصریح کرد: این سخنان جوسازی بوده و تکنولوژی آن به هیچ‌وجه آلاینده محیط زیست نبوده و بهترین تکنولوژی برای تولید مس است. این در حالی است که برخی فعالان بخش خصوصی معتقدند: تکنولوژی پیش‌بینی شده برای این کارخانه، تکنولوژی پیرومتالوژی بوده و به دلیل استفاده از سوخت‌های فسیلی در آن آلاینده محیط زیست است و جنگل‌های ارسباران در منطقه ورزگان را نابود خواهد کرد.