یکی از شاخصه‌ها و مزیت‌های جشنواره قهرمانان صنعت و اقتصاد ایران، جوان بودن برگزارکنندگان آن است. به گزارش دبیرخانه پنجمین جشنواره قهرمانان صنعت ایران، ‌هادی غنیمی‌فرد رییس خانه صنعت و معدن استان تهران، با بیان این مطلب اظهار کرد: در این جشنواره انتخاب واحدهای نمونه موجب تشویق و ترغیب صنعتگران برای تلاش بیشتر می‌شود. وی افزود: در صورتی که واحدهای نمونه منتخب از حیث تعداد محدود باشد اهمیت برگزاری این جشنواره‌ها بیشتر مشخص می‌شود. رییس خانه صنعت و معدن استان تهران با بیان اینکه برگزاری جشنواره قهرمانان صنعت برای بخش صنعت کشور مفید است، تصریح کرد: در شرایطی که صنعتگران شرایط مطلوبی ندارند این گونه جشنواره‌ها به عنوان مامنی برای آنها محسوب می‌شود؛ چرا که می‌توانند فعالیت‌ها و دستاوردهای خود را در آن عرضه کنند.

وی افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در دنیا نیز مرسوم و اهمیت آن شناخته شده است و وقت و هزینه فراوانی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

غنیمی‌فرد با اشاره به اینکه برخی از جشنواره‌ها به مکانی برای خرید و فروش تقدیرنامه تبدیل شده است، عنوان کرد: مجریان جشنواره قهرمانان صنعت و اقتصاد ایران باید تمام قوای خود را برای جلوگیری از این مساله به کارگیرند.