یک مقام نفتی به فارس گفته است که اگر در رابطه با قرارداد کرسنت با تعامل بیشتر با طرف اماراتی وارد مذاکره می‌شدیم بالطبع با صرف زمان کمتری به نتیجه می‌رسیدیم. این مقام مسوول می‌افزاید: در شرایطی مسوولان اجرایی و نمایندگان مجلس بر زیان‌زا بودن قرارداد کرسنت تاکید دارند که روزانه حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار گاز در کشور سوزانده می‌شود و تسریع در تصمیم‌گیری برای اجرا یا عدم اجرای قرارداد کرسنت می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات نفتی باشد. وی با اشاره به نتایج رسیدگی به پرونده کرسنت در دادگاه لایحه اظهار داشت: بحث رسیدگی به قرارداد کرسنت همچنان در دستور کار هیات داوری مربوطه است.

وی با اشاره به اینکه بهترین واکنش در این خصوص تاکید بر تداوم مذاکرات ایران و طرف اماراتی است، ادامه داد: معتقدم در صورت فراهم‌سازی زمینه‌های مساعد‌تری برای رسیدگی به این پرونده، موفقیت بیشتری عاید کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه در آخرین نشست‌های هیات داوری تشکیل شده نمایندگان بخش نفتی کشور حضور نداشتند و نماینده‌ای از دفتر آقای مشایی یا رحیمی «نهاد ریاست‌جمهوری» پیگیر این موضوع بود، افزود: بر اساس تفاهم‌ صورت گرفته در آخرین نشست‌ هیات داوری تصمیم گرفته شد ضمن دعوت ایران از طرف اماراتی نشستی به این منظور در ایران تشکیل و مقدمات تصمیم‌گیری قاطع در این خصوص فراهم شود؛ البته به‌‌رغم تاکیدهای صورت گرفته در این خصوص هنوز زمان مشخصی از سوی ما اعلام نشده است.