معاون وزیر صنایع و معادن گفت: کشف ذخایر معدنی برای کشور ارزش حیاتی دارد، لذا سقف اعتبارات مورد نیاز بخش اکتشاف ذخایر معدنی کشور برداشته شده و برای اجرای این طرح‌ها هر چه‌قدر اعتبار نیاز باشد تخصیص می‌یابد.

احمد علی‌هراتی نیک در حاشیه بازدید از طرح تجهیز معادن سنگ آهن سنگان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: اگر لازم باشد، از اعتبارات سایر طرح‌ها کاسته و به اعتبارات طرح‌های اکتشافی افزوده خواهد ‌شد. وی اعلام کرد: امسال برای انجام طرح‌های اکتشافی ذخایر معدنی کشور، ‌۵۰۰میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت در حالی که رقم در سال گذشته ‌۳۰۰میلیارد ریال بود.

رییس هیات‌عامل سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن اظهار کرد: استخراج سنگ آهن از نیاز کارخانه‌های فولاد بیش‌تر است.

هراتی درباره صدور خدمات فنی و این‌که اقداماتی در راستای ساخت ‌۱۱ کارخانه سیمان در خارج از کشور در دست اقدام است، ادامه داد: کارخانه سیمان سوریه تا دو ماه آینده آماده می‌شود و عملیات ساخت کارخانه سیمان ونزوئلا نیز شروع شده است. معاون وزیر صنایع و معادن به میزان ارز آوری ساخت این کارخانه‌ها اشاره‌ای نکرد اما خاطر نشان کرد: ایران به عنوان پیمانکار، این طرح‌ها را می‌سازد و هزینه‌های فنی ساخت کارخانه را از کارفرما می‌گیرد. وی اعلام کرد: کشور کوبا متقاضی ساخت کارخانه سیمان توسط ایران است و سوریه هم درخواست ساخت کارخانه دیگری را داده است.