خبرگزاری فارس: مدیرعامل جدید شرکت برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه هدر رفت انرژی در شبکه انتقال نسبت به شبکه توزیع برق پایین‌تر و ۴ درصد کمتر است گفت: به زودی ۱۰۰‌مگاوات نیروگاه تولید پراکنده در تهران وارد مدار می‌شود.

غلامرضا خوش‌خلق در پاسخ به این سوال که مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران اعلام کرده پرت انرژی در شبکه توزیع 7 درصد است آیا پرت انرژی در شبکه انتقال انرژی نیز در همین حد است، گفت: پرت انرژی در شبکه انتقال برق تهران پایین‌تر از شبکه توزیع برق است و در حد 3 درصد است؛ البته بستگی به شرایط شبکه برق تلاش می‌کنیم تا این عدد را به 5/ 2 درصد برسانیم. خوش خلق در پاسخ به این سوال که مدیران توانیر اعلام می‌کنند ورود تجهیزات نیروگاه‌های تولید پراکنده پشت درهای گمرک گیر کرده است، گفت: قطعا با ورود نیروگاه‌های تولید پراکنده وضعیت تولید برق بهتر خواهد شد و 100 مگاوات نیروگاه تولید پراکنده در حال آماده شدن است که تا قبل از سال 95 وارد مدار می‌شود. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با اشاره به کمبود اعتبار در صنعت برق گفت:کمبود اعتبار و نقدینگی در صنعت برق این صنعت را دچار رکود کرده است. به گفته وی، پیش‌بینی یک‌هزار میلیارد تومان بودجه برای شرکت برق منطقه‌ای تهران داشته‌ایم که امیدواریم تمام آن تخصیص یابد.


خوش‌خلق در پاسخ به این سوال که برخی واحدهای مسکن مهر به دلیل نبود برق واگذار نمی‌شوند، آیا برنامه‌ای برای برق‌دار کردن واحدهای مسکن مهر دارید، گفت: به طور ویژه بحث برق‌دار کردن واحدهای مسکن مهر را پیگیری می‌کنیم. وی در خصوص زیرزمینی کردن کابل‌های برق گفت: زیرزمینی کردن کابل‌های برق در تهران به اعتبارات و به مجوزها بستگی دارد اما به هر حال این اقدامات باید توجیه اقتصادی نیز داشته باشد. خوش‌خلق در خصوص حمایت از تولیدکنندگان داخلی گفت: باید در جهت حمایت از تولیدکنندگان برای حل مشکلات مالی مساعدت شود تا آمادگی کامل‌تری به منظور تسریع در امر تولید و مشارکت با تولیدکنندگان خارجی و همچنین انتقال دانش فنی صورت گیرد. وی با بیان اینکه کیفیت تجهیزات داخلی در خیلی از موارد بهتر از نمونه‌های خارجی است، ادامه داد: برای حمایت از بخش خصوصی و استفاده از تجهیزات داخلی، بیش از ۹۰درصد نیاز شرکت‌های برق منطقه‌ای و بیش از ۹۸ درصد نیاز شرکت‌های توزیع نیروی برق از تجهیزات داخلی تامین می‌شود.