همزمان با فرارسیدن ماه محرم اکران فیلم‌های کمدی در سینماها متوقف شدند. غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش در این باره گفت: با توجه به فرارسیدن ماه محرم طبق آیین‌نامه شورای صنفی نمایش و همانند سال‌های گذشته کلیه سینماهای سراسر کشور حق نمایش فیلم‌های طنز و کمدی را در دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر ندارند. در حال حاضر «سامورایی در برلین»، «تگزاس ۲»، «نیوکاسل»، «زندانی‌ها» و «ایکس لارج» از جمله فیلم‌های کمدی روی پرده هستند.

 نادر افشاری هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز پس از دو سال مبارزه با بیماری سرطان، روز جمعه هشتم شهریورماه دارفانی را وداع گفت. افشاری در حدود ۴۰ سال فعالیت هنری، آثار خود را در گالری‌های بهمن، افرند، سبز، فلاح، مژده و... به نمایش گذاشت و همچنین در نمایشگاه هفتمین دوسالانه بین‌المللی نقاشی تهران، دوسالانه طراحی موزه امام علی (ع)، نمایشگاه جمعی سالانه گالری الهه و گالری میرمیران خانه هنرمندان شرکت کرد. مراسم خاکسپاری این هنرمند امروز یکشنبه ساعت ۱۰ صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

 قسمت دوم سریال «مانکن» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده، تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و نویسندگی بابک کایدان وارد شبکه نمایش خانگی شد. این مجموعه نمایشی قرار است در ۲۶ قسمت توسط موسسه تصویر دنیای هنر توزیع و تماشای آنلاین آن نیز از طریق فیلیمو و نماوا انجام خواهد گرفت. در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: همیشه عشق‌های بزرگ و زیبا، دشمنان بزرگ و مخوف داشته‌اند. محمدرضا فروتن، مریلا زارعی، نازنین بیاتی و امیرحسین آرمان، فرزاد فرزین، حسین پاکدل، الهام پاوه‌نژاد، همایون ارشادی و شبنم قلی‌خانی در این سریال نقش‌آفرینی دارند.