در دومین نشست از دور چهارم سلسله نشست‌هاى منظومه فرهنگ صلح با همکاری مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران و دبیرخانه نشان صلح کودک، لوریس چکناواریان به‌عنوان سفیر صلح در ایران به سازمان ملل متحد پیشنهاد شد. لوریس چکناواریان (موسیقیدان و رهبر ارکستر جهانى) با بیش از ٧٠ سال سابقه هنرى و فعالیت‌هاى بشر دوستانه در جهت نجات جان انسان‌ها، از سوى گروه سفیران صلح و دوستى به‌عنوان سفیر صلح ایران به سازمان ملل متحد پیشنهاد شد.

 دوازدهمین دوره از شب داستان‌خوانی به میزبانی سیدمهدی شجاعی با حضور صادق کرمیار و اجرای علی‌ درستکار فردا هفتم مهرماه، ساعت ۱۷:۳۰ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه، فرهنگسرای اندیشه مراجعه کنند.

 کتاب «شهنواز» نوشته رضا رسولی فردا یکشنبه هفتم مهرماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ با حضور نویسنده کتاب و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در فرهنگسرای ملل رونمایی می‌شود. «شهنواز» روایتی است از جوانی بلوچ و سنی مذهب که در گیر و دار انتخابی سخت قرار گرفته است.

 نمایشگاهی از آثار نقاشی و عکس هومن مهردانا با عنوان «بن‌بست» روز گذشته در گالری کاما برپا شده و تا ۱۱ مهر ادامه دارد. به گفته صاحب آثار نمایشگاه، «بن‌بست» یک وضعیت است و به معنی اتفاق در یک کوچه بن‌بست نیست، به مفهوم رخ دادن اتفاقات واقعی زندگی بعد از یک تجربه است. این آثار حس و حال همه انسان‌های معاصری است که هر کدام بن‌بست را زندگی می‌کنند.

 اجرای نمایش «امشب اینجا» به کارگردانی مژگان خالقی که در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه بود، از سوی شورای نظارت و ارزشیابی اداره‌کل هنرهای نمایشی متوقف شد. این نمایش که اجرای خود را از هفته پایانی شهریور در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده بود یک هفته مانده به پایان دوره اجرا متوقف شد. میترا حجار، ترلان پروانه، مژگان خالقی و جواد مولانیا بازیگران این نمایش هستند که روایتگر اتفاقات رخ داده در یک خانواده است.