تماشاخانه سنگلج میزبان سه مجلس شبیه‌‌‌خوانی است. این مجالس پس از اذان مغرب شب‌‌‌های یکم، سوم و پنجم اردیبهشت ماه مصادف با لیالی ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان در خیابان بهشت مقابل تماشاخانه سنگلج اجرا می‌‌‌شوند.  مجلس «خوارج» یکم اردیبهشت ماه، مجلس «ضربت خوردن امیرالمومنین (ع)» سوم اردیبهشت ماه و مجلس «جوانمرد قصاب» پنجم اردیبهشت ماه به معین البکایی ابوالفضل میرزااحمدی اجرا خواهند شد.

     

نمایشگاه آثار راه‌یافته به «جشنواره کارتون نوروز و گردشگری تهران» امروز سه‌‌‌شنبه در خانه کاریکاتور ایران گشایش می‌‌‌یابد. در نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره ۷۳ اثر کارتون با موضوعات باغ‌‌‌های تهران، تنوع زیست‌محیطی، زیبایی‌‌‌های تهران، اماکن تاریخی و مذهبی، هویت شهری، قصه‌‌‌ها و روایت‌‌‌ها، فرهنگ و آداب محلات قدیمی تهران، گردشگری تیمچه‌‌‌ها و بازار‌‌‌های سنتی تهران، معماری و منظر شهری تهران، دروازه‌‌‌های قدیم تهران، حمل‌ونقل شهری در تهران قدیم و جدید، طبیعت تهران، خانواده و گردشگری، آئین‌‌‌های نوروز و سال نو ارائه شده است.  افتتاح این نمایشگاه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در خانه کاریکاتور ایران برگزار می‌شود و تا ۳۱اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

    

پنجاه و سومین جشنواره بین‌المللی مستند «ویزیون دو ریل» از تاریخ از ۱۸ تا ۲۸ فروردین در شهر نیون سوئیس برگزار شد و در نهایت فیلم «مثل یک جزیره» ساخته «تیزان بوشی» جایزه بزرگ هیات داوران بخش مسابقه بین‌الملل مستندهای بلند (جایزه نقدی ۲۰‌هزار فرانک) را به خود اختصاص داد و مستند «Bitterbrush» به کارگردانی امیلی مهدویان به عنوان محصول آمریکا نیز برنده جایزه ویژه هیات داوران به همراه جایزه نقدی ۱۰‌هزار فرانک سوئیس شد. همچنین مستند «زندگی کاغذی من» ساخته ویدا دنا و محصول مشترک بلژیک، فرانسه و ایران هم که در بخش مسابقه بین‌الملل مستندهای بلند حضور داشت، جایزه بهترین فیلم ویژه بین ادیان را گرفت. جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره «ویزیون دو ریل» هم به مستند «آتش عشق» به کارگردانی «سارا دوزا» محصول مشترک آمریکا و کانادا اختصاص یافت. جشنواره بین‌المللی «ویزیون و ریل» (چشم‌اندازهای واقعیت) یکی از مهم‌ترین جشنواره‌‌‌ها در عرصه سینمای مستند در جهان محسوب می‌شود.

     

شورای پروانه نمایش فیلم‌‌‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم «زندگی و زندگی» به تهیه کنندگی و کارگردانی علی قوی‌‌‌تن موافقت کرد.  موضوع فیلم سینمایی «زندگی و زندگی» روایت غیبت چند دانش‌آموز یک روستا در کلاس آنلاین است که معلم آن مدرسه پیگیر علت غیبت آنها می‌شود.

     

فیلم کوتاه «ارتودنسی» به کارگردانی محمدرضا میقانی موفق به کسب تقدیر ویژه از بخش فیلم کوتاه جشنواره درسدن آلمان شد.  جشنواره درسدن آلمان از ۵ تا ۱۰ آوریل برابر با ۱۶ تا ۲۱ فروردین برگزار شد. جشنواره فیلم درسدن یکی از بهترین جشنواره‌‌‌های اروپا به شمار می‌‌‌آید که به فیلم کوتاه در هر فرمتی تمرکز دارد.