دنیای اقتصاد: خانه هنرمندان ایران از روز جمعه ۷ مرداد در گالری استاد ممیز خانه‌ هنرمندان ایران میزبان نمایشگاهی از آثار نقاشی خواهد بود. این نمایشگاه با عنوان «احیای هنر پرده‌کشی و نقاشی قهوه‌خانه‌» به همت صفورا استکی برگزار می‌شود و در آن آثاری از مهدی طالع‌نیا که شامل انواع مختلف پرده‌های درویشی است، به نمایش درمی‌آید. افتتاحیه نمایشگاه «احیای هنر پرده‌کشی و نقاشی قهوه‌خانه‌» ساعت ۱۶ روز جمعه ۷ مرداد است.

 

دنیای اقتصاد: ششمین جشنواره موسیقی کهن آواهای تنبور و موسیقی کردی در دالاهو برگزار خواهد شد. در متن فراخوان ششمین جشنواره موسیقی کهن آواهای تنبور و موسیقی کردی آمده است: حفظ و اشاعه موسیقی مقامی تنبور و موسیقی کردی، شناسایی استعدادهای جوان و حمایت و راهنمایی آنان، قدرشناسی از تلاش مؤثر هنرمندان و پیشکسوتان موسیقی مقامی تنبور و سایر موسیقی‌های کهن کُردی و تشویق و ترغیب خانواده‌ها به موضوعات فرهنگ و هنر بومی از اهداف این جشنواره است.

 

دنیای اقتصاد: چهارمین نشست از نشست «پنجشنبه‌های نقد» با حضور امیرخداوردی، نویسنده و منتقد و نفیسه مرادی، نویسنده و منتقد فردا پنج‌شنبه ۶ مردادماه ساعت  ۱۸:۳۰ با بررسی رمان «محرمانه میلان» نوشته فرناز شهیدثالث در کتابفروشی خانه هنر گویه برگزار می‌شود. کتابفروشی خانه هنر گویه واقع در میدان هفتم تیر، خیابان لطفی، تقاطع مشاهیر، شماره ۳۹ هر پنج‌شنبه میزبان علاقه‌مندان شعر و ادبیات داستانی است.

 

دنیای اقتصاد: کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایشگاهی از کتاب‌های منتخب فارسی و غیرفارسی با موضوع حیات وحش را برگزار می‌کند. این نمایشگاه با عنوان «اعداد شگفت‌انگیز در زندگی جانوران» با هدف آموزش و آشنایی کودکان با محیط زیست برگزار می‌شود.  علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا پایان مرداد ۱۴۰۱ روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۱۷ به کتابخانه مرجع کانون واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، پلاک ۲۴، مجتمع فرهنگی هنری شهید ملک‌شامران کانون مراجعه کنند.