نمایش «لیبرو» به کارگردانی احسان نگهبان از امروز هر شب ساعت ۱۹:۱۹ میزبان مخاطبان در عمارت ارغوان می‌شود. داستان نمایش «لیبرو» درباره جوانانی در کشور است که دچار مشکلاتی شده‌اند و به دنبال راه‌حلی برای رفع آن‌ها هستند.

 

مهر: آرش امینی، موزیسین و رهبر ارکستر که از سال ۱۳۹۸ رهبری ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما را بر عهده داشته است، ضمن اعلام خبر کناره‌گیری خود از این سمت توضیح داد: متاسفانه با وجود تمام علاقه‌مندی‌هایی که به مجموعه ارکسترسمفونیک صداوسیما دارم و در این مدت تمام تلاشم را برای اعتلای این ارکستر مهم و ارزشمند انجام دادم، اما به دلیل دخالت‌های یکی از مدیران جدید دفتر موسیقی سازمان صداوسیما در امور هنری ارکستر، کناره‌گیری خود را اعلام می‌کنم. وی افزود: متاسفانه شرایطی که در زمینه مدیریت ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما شاهد هستیم، دربرگیرنده لطماتی است که قطعا دیر یا زود فعالیت حرفه‌ای این ارکستر ارزشمند را از مسیر حرفه‌ای خود خارج می‌کند.

 

به مناسبت انتشار کتاب «غزل اجتماعی معاصر»، اثر مهدی مظفری ساوجی، که از سوی انتشارات دیدآور منتشر شده، مجله بخارا با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی، در ساعت ۱۷ امروز یکشنبه جلسه سخنرانی و رونمایی از این کتاب را برگزار می‌کند. مظفری ساوجی، در جلد نخست ضمن هفت مقاله به بررسی و تحلیل غزل در ادبیات فارسی، با تمرکز بر تبارشناسی اجتماعی این قالب پرداخته است. مولف در ادامه، گزیده غزل اجتماعی معاصر را از انقلاب مشروطه (۱۲۸۵)، تا سال ۱۴۰۰، در چهار مجلد ارائه کرده و در پایان، مرجع‌شناخت و نمایه اشخاص آمده است. این نشست در خیابان نجات‌اللهی (ویلا)، چهارراه ورشو، خانه اندیشمندان علوم انسانی، تالار فردوسی برگزار می‌شود.