کنسرت خیریه «داود آزاد» با همراهی گروه «هامون» به سرپرستی و نوازندگی تار مازیار قره‌قوچ، جمعه ۱۹ بهمن ساعت ۲۱:۳۰ در تالار پتروشیمی تبریز اجرا خواهد شد. همنوازان این کنسرت امین عطایی (تنبک)، رسا خداویردیلو (کمانچه)، امید محرم‌زاده (نی)، هادی صالح‌زاده (دف) و مجتبی محمدزاده (تارباس) هستند و آهنگساز این کنسرت داود آزاد است. قیمت بلیت کنسرت ۱۵۰ تا ۳۰۰هزار تومان تعیین شده است و عواید آن به زلزله‌زدگان شهر خوی تعلق می‌گیرد.

داود آزاد copy

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی «کارناوال؛ نگاره‌ها» به کیوریتوری سجاد آقابابایی فردا جمعه ساعت ۱۵ در تالار «آسمان» برج آزادی افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه همچنین آثار هنرمندانی از استان‌های قزوین، گیلان، کردستان، مشهد و قم شرکت داده شده است. این نمایشگاه تا ۱۹ اسفند در برج آزادی دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به جز شنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ از آن بازدید کنند.

کارناوال نگاره‌ها copy

مراسم بزرگداشت مسعود سپهر از پیشگامان طراحی گرافیک معاصر ایران فردا جمعه ساعت ۱۷ در سالن جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار می‌شود. در این مراسم برخی از پیشکسوتان گرافیک ایران، همکاران و دوستان وی سخنرانی خواهند کرد. همچنین بخشی از آثار این طراح گرافیک در گالری تابستان خانه هنرمندان افتتاح و تا ۱۹اسفندماه برپا خواهد بود. مسعود سپهر در سال ۱۳۳۵ در تهران به دنیا آمد و در سال ۱۳۵۶ از کالج چاپ لندن فارغ‌التحصیل شد و دارای مدرک لیسانس طراحی گرافیک، تایپوگرافی و برنامه‌ریزی چاپ است. از جمله مشهورترین آثار طراحی‌شده در دفتر طراحی مسعود سپهر، مجموعه پیکتوگرام (نشانه‌ها و علامت‌های تصویری) و تابلوهای راهنمای مترو تهران و طراحی فونت (قلم فارسی) یکان هستند. این هنرمند نهم بهمن امسال در ۶۶سالگی درگذشت.

مسعود سپهر copy

ایسنا: علی اسداللهی، شاعر و از بازداشت‌شدگان اتفاقات اخیر، از زندان آزاد شد.خواهر این شاعر، با انتشار تصویرهایی از مقابل زندان تهران بزرگ از آزادی برادرش خبر داد.پیش‌تر اعلام شده بود نخستین جلسه دادگاه او در چند روز گذشته برگزار شده است. علی اسداللهی، متولد شهریور ۱۳۶۶، از ۳۰ آبان‌ماه در بازداشت به سر می‌برد. هشت نامه و سه شعر، منظومه لالکی، پنجاه و هفت- شصت و هشت، چشم به راه ابریشم، الف تا ی و پنی‌‌سیلین از جمله آثار اوست.

علی اسداللهی copy