کوتاه 1 copy

آیین نکوداشت زنده‌یاد بابک بیات، موسیقیدان و آهنگساز مطرح کشور، با حضور چهره‌های نام‌آشنای شعر و موسیقی، در بیستمین ماه‌نشست کانون ادبی زمستان، تحت عنوان «در آستانه»، فردا جمعه ساعت ۱۵ با اجرای سجاد عزیزی آرام به عنوان کارشناس مجری در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. بابک بیات یکی از تاثیرگذارترین آهنگسازان موسیقی ایران است. او در طول ۳۰ سال فعالیت، ۱۳ بار برای ساخت موسیقی متن فیلم، نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد که ۳ بار موفق شد آن را به دست آورد. اغلب فیلم‌هایی که او روی آنها موسیقی ساخته، در تاریخ سینمای ایران ماندگار شده‌اند.

کوتاه 2 بابک بیات copy

ارکستر ملی ایران به رهبری آرش امینی در اولین روز از تابستان ۱۴۰۲ با اجرای آثار شنیده‌نشده فرهاد فخرالدینی تازه‌ترین کنسرت خود را برگزار می‌کند.در این کنسرت ضمن اجرای آثاری از آهنگسازان ایرانی همچون مرتضی حنانه، جواد معروفی، حسن کسایی و بهزاد عبدی، نخستین اجرای «کنسرتو برای ویلن و ارکستر» آخرین ساخته استاد فرهاد فخرالدینی به روی صحنه خواهد رفت. اجرای سوییت‌هایی برای تکنواز قانون، تکنواز قیچک، نی و ارکستر از دیگر بخش‌های این برنامه است. در این کنسرت مازیار ظهیرالدینی کنسرت مایستر، امین غفاری تکنواز ویولن، شیما شاه‌محمدی تکنواز قیچک، مژگان محمدحسینی تکنواز قانون و پوریا شیوافرد به عنوان تکنواز نی ارکستر ملی ایران را همراهی خواهند کرد. این کنسرت شامگاه پنج‌شنبه یکم تیر ساعت ۲۱:۳۰ با اجرای آثاری از بزرگان موسیقی ایران در تالار وحدت برگزار می‌شود.

کوتاه 3 copy

هشتمین نمایشگاه انفرادی محسن کرمی با عنوان «تهی و سرشار» از فردا جمعه در گالری مژده در معرض دید قرار می‌گیرد. کرمی آثارش را با بداهه‌نگاری‌هایی منحصر‌به‌فرد و با نگاهی تطبیقی به هنر خوش‌نویسی و هنرهای تصویری ایران و شرق دور خلق می‌کند و در نمایشگاه اخیرش ۲۲ اثر را متاثر از این فضا به نمایش گذاشته است. عمده‌ مطالعات و کار محسن کرمی مبتنی بر فلسفه و هنر تطبیقی ایران، هند و شرق دور استوار است. او در زمینه مطالعات ایرانی، پژوهش‌هایی در زمینه مهرآیینی و اندیشه سهروردی داشته و در روش‌شناسی گرایش‌های پدیدارشناختی و هرمنوتیک دارد که به اتکای همین تمرکز، به بررسی زیبایی‌شناسی هنر ایران می‌پردازد. نمایشگاه انفرادی محسن کرمی تا ۳۰ خردادماه در گالری مژده به نشانی سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ برپاست.

کوتاه 4 copy