فیلم سینمایی «رویای کاغذی» به کارگردانی علی عطشانی در شصت و هشتمین حضور بین‌المللی خود بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم و هنر آتن شناخته شد. فیلم سینمایی «رویای کاغذی» تاکنون در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی موفق به کسب جوایز متعددی شده است. فیلم‌نامه «رویای کاغذی» را جابر قاسمعلی براساس ایده‌ای از علی عطشانی نوشته و کامران تفتی، مینا وحید، زینب (نگار) ملاکی و امیرحسین رضازاده نقش‌های اصلی این فیلم را ایفا کرده‌اند. برگزارکنندگان این جشنواره معتقدند که فضای کاملا جدیدی را برای تبادل تجربه و شبکه‌سازی برای فیلمسازان، توزیع‌کنندگان، تولیدکنندگان و رسانه‌ها ایجاد کرده‌اند و هدفشان ایجاد روابط بین‌المللی برای سال‌های آینده و بهبود فیلم‌سازی در یونان است.

رویای کاغذی copy

   

«شوهر آهوخانم»، چهارمین فیلم کوتاه ابوذر پاک‌نژاد که از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران است، پس از سه روز فیلم‌برداری در تهران، در‌حال‌حاضر مراحل پایانی پس‌تولید را پشت‌سر می‌گذارد.اسماعیل محرابی، فرخنده فرمانی‌زاده، هما شهیدزاده، شهرزاد صانع، نیوشا شهریوری، یوسف فضلی و اعظم تاجیک بازیگرانی هستند که در این فیلم کوتاه 16دقیقه‌ای که در ژانر ملودرام تهیه و تولید شده است، نقش‌آفرینی کرده‌اند. فیلم کوتاه «شوهر آهوخانم» روایتگر داستان پیرمردی است که برای رهایی از تنهایی دست به هرکاری می‌زند و اسماعیل محرابی نقش این پیرمرد را ایفا می‌کند.

   

دومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی نمایشگاه «همچنان جاری» (مروری بر بازتاب جریان عاشورا در هنرهای تجسمی معاصر)، با عنوان «نقاشی قهوه‌خانه‌ای به مثابه رسانه» با حضور احمد سفلایی پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشکده صداوسیما، اصغر فهیمی‌فر نویسنده و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، مهدی طالعی‌نیا هنرمند نقاش قهوه‌خانه‌ای و محمدرضا وحیدزاده پژوهشگر و مدرس دانشگاه (دبیر جلسه)، چهارشنبه ۱۸ مردادماه ساعت ۱۴ در کتابخانه موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود. این سلسله نشست‌های تخصصی هر هفته تا ۲۲ شهریورماه، با حضورهنرمندان و صاحب‌نظران هنری برپا خواهد شد. حضور در این نشست‌ها برای کلیه علاقه‌مندان آزاد است.

همچنان جاری copy

   

کمیل سهیلی، فیلمساز ایرانی، به عنوان داور جشنواره فیلم Aladerri International Film Festival در آمریکا انتخاب شد. این جشنواره که از ۲۲ تا ۲۴ سپتامبر در شهر شیکاگو آمریکا برگزار می‌شود هرساله مجموعه‌ای از بهترین فیلم‌های کوتاه سال را به نمایش می‌گذارد. کمیل سهیلی، مستندساز و نویسنده ایرانی، به عنوان تنها هنرمند ایرانی در جمع داوران این رخداد بین‌المللی حضور دارد. سهیلی همچنین امسال داوری جشنواره فیلم کوتاه بوسان در کره جنوبی و جشنواره فیلم لامپای روسیه را نیز بر عهده داشته است. این فیلمساز ایرانی، مستندهایی چون سرزمین دیوان، مجتمع لاله، ۲۱۳۲ نفر می‌بینند، شریک و پویانمایی «چندمیلیون سال یک‌بار» را در کارنامه خود دارد.

کمیل سهیلی copy

   

ویژه‌برنامه «شبیه نور» در فضای اختصاصی اجراهای محیطی پردیس تئاتر تهران به مدت ۲۰ شب از فردا ۱۷ مرداد تا 5 شهریور با ۲۰ مجلس تعزیه روی صحنه می‌رود.  تعزیه «شبیه نور» در فضایی ویژه به کمک تصاویر ویدئویی و فضاسازی‌های محیطی در شکلی متفاوت و جدید اجرا خواهد شد. علاقه‌مندان برای تماشای این تعزیه می‌توانند هر شب ساعت 20 به آدرس اتوبان امام علی(ع) جنوب، خروجی محلاتی شرق، خیابان شاه‌آبادی جنوبی، بعد از میدان مالک اشتر، پردیس تئاتر تهران مراجعه کنند.