دنیای اقتصاد: موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران تا هفتم شهریورماه ۱۴۰۲ تعطیل شد. این موزه دلیل تعطیلی را «مرمت» اعلام کرده است. موزه آبگینه و سفالینه‌ها در خیابان سی‌ تیر تهران واقع شده و گنجینه‌ای نفیس از آثار شیشه‌ای و سفالی تاریخی را به نمایش گذاشته است. ساختمان این موزه محل سکونت و کار قوام‌السلطنه بوده که پیش از انقلاب، خریداری و به موزه تبدیل شد.

 

دنیای اقتصاد: مجلس یادبود جواد اعرابی، نویسنده، منتقد و بازیگر تئاتر، روز چهارشنبه هشتم شهریورماه برگزار می‌شود. در کارنامه هنری اعرابی بازی در نمایش‌هایی همچون «رام کردن زن سرکش»، «غول بزرگ مهربان» هر دو به کارگردانی مریم کاظمی، «آرامگاه خانودگی» کار سوسن رحیمی و فیلم‌های سینمایی «غلامرضا تختی» و «پارازیت» دیده می‌شود. اعرابی علاوه بر اینها در زمینه پژوهش و نقد هنری هم دستی در کار داشت و چندین پژوهش گوناگون در زمینه تئاتر از خود به یادگار گذاشته است. مجلس یادبود او با حضور خانواده داغدار، همکاران صنفی، رسانه‌ای و تئاتری‌اش، ساعت ۶ و نیم بعدازظهر روز چهارشنبه ۸ شهریور، در سالن استاد جلیل شهناز برگزار می‌شود.

 

ایرنا: نمایشگاه عکس محسن ‌خانی با عنوان «زندگی غم انگیز هویج» در تالار آسمان برج آزادی برگزار شد. در این نمایشگاه ۸ قطعه عکس رنگی در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر به نمایش گذاشته می‌شود که محسن‌ خانی به عنوان عکاس سعی داشته تجربه زیست در دوران معاصر، کوتاه اما مفهومی به مخاطب و بیننده ارائه کند. این نمایشگاه تا روز ۹ شهریور همه‌روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۹ برپاست.

 

دنیای اقتصاد: استان یزد میزبان بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان شد. بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری امیر مشهدی عباس برگزار خواهد شد.