الهام شکیب، بازیگر و کارگردان جوان پس از مبارزه با بیماری سرطان در ۴۵ سالگی درگذشت. او دانش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آموخته رشته نمایش با گرایش طراحی صحنه از دانشگاه آزاد اسلامی بود و با کارگردانانی همچون دکتر علی رفیعی، محمد عاقبتی، حمید پورآذری، آتیلا پسیانی، رضا حداد و... همکاری داشت. پیکر این بازیگر امروز سه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شنبه ۱۶ آبان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود.

الهام شکیب

 

بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش فهرست فیلم‌های امسال خود را اعلام کرد و انیمیشن «شتر و آسیابان» به‌کارگردانی عبدالله علیمراد در بخش «سینمای برای مخاطبان جوان» این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین فیلم «آیه‌های زمینی» به‌کارگردانی مشترک علی عسگری و علیرضا خاتمی نیز در بخش «نمایش‌های ویژه» جشنواره به روی پرده خواهد رفت. بیستمین جشنواره فیلم مراکش از تاریخ ۲۴ نوامبر تا ۲ دسامبر (۳ تا ۱۱ آذر) برگزار می‌شود و طبق اعلام پیشین «مارتین اسکورسیزی» میهمان ویژه جشنواره خواهد بود و به بر‌‌گزاری ورکشاپ در این رویداد خواهد پرداخت و «جسیکا چستین» بازیگر مطرح آمریکایی نیز ریاست هیات‌داوران را بر عهده خواهد داشت.

62792770

 

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی «ورای اثر» با شرکت ۲۵هنرمند در هفت رشته هنری: نقاشی، عکاسی، خوشنویسی، دیجیتال آرت، مجسمه، نقاشی‌خط، تذهیب، ساعت ۱۶ روز جمعه، ۱۹آبان۱۴۰۲ با حضور آیناز زارعی نقاش و کیوریتور جوان «ورای اثر» و همچنین، پدیدآورندگان آثار در گالری زرنا افتتاح می‌شود. علاقه‌‌‌‌‌‌‌‌مندان به هنرهای تجسمی برای تماشای ۳۴ اثر راه‌‌‌‌‌‌‌‌یافته به «ورای اثر» تا سه‌‌‌‌‌‌‌‌شنبه ۲۳ آبان ماه فرصت دارند، از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به گالری زرنا واقع در خیابان انقلاب، بین خیابان وصال و خیابان دانشگاه، کوی اسکو، پلاک۱۰، طبقه۲ مراجعه کنند. اختتامیه رویداد روز چهارشنبه، ۲۴آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

 

نخستین نمایشگاه صنعت موسیقی با هدف معرفی آخرین دستاوردهای موسیقی و ارتباط بیشتر فعالان این حوزه از پنجم تا هشتم دی‌‌‌‌‌‌‌‌ماه در مرکز نمایشگاهی برج میلاد برگزار می‌شود.  این نمایشگاه با دربر گرفتن گروه‌های کالایی شامل: تولید‌‌‌‌‌‌‌‌کنندگان و عرضه‌‌‌‌‌‌‌‌کنندگان سازهای موسیقی، آموزشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌های موسیقی، مراکز پژوهشی حوزه موسیقی، ناشران موسیقی، استودیوهای ضبط صدا، استارت‌آپ‌های موسیقی، ناشران کتاب‌های موسیقی، عرضه‌کنندگان لوازم صوتی و صدابرداری و... در تلاش است مرجع مهمی در فعالیت‌های صنفی این حوزه در سال‌باشد.  حضور اهالی موسیقی، فعالان و منتقدان و رسانه‌های موسیقی از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است که از ساعت ۱۰ تا ۱۸ پذیرای دوستداران هنر خواهد بود.

نمایشگاه موسیقی