جواهرات «الیزابت تیلور» حراج می شود

مجموعه‌ای از جواهرات الیزابت تیلور در ماه دسامبر امسال در یک حراجی به فروش خواهد رسید. حلقه الماس ۱۹/۳۳ قیراطی این بازیگر که هدیه پنجمین همسرش، ریچارد برتون، بود، در میان ۲۶۹ قطعه این مجموعه به چشم می‌خورد. انتظار می‌رود این قطعه بین ۲ و نیم میلیون تا ۳ و نیم میلیون دلار به فروش برسد.

به گزارش دیجیتال اسپای، مجموعه جواهرات ارزشمند الیزابت تیلور در ماه‌های آینده در شعبه «نیویورک» موسسه حراجی «کریستی» به حراج گذاشته شده و پیش‌بینی می‌شود به مبلغی در حدود ۱۵۰ میلیون دلار به فروش برسند.

الیزابت تیلور که شش هفته قبل از مرگش به علت مشکلات قلبی به بیمارستان مراجعه کرده و مدتی هم بستری شده بود، در فروردین ماه گذشته در بیمارستان «سدارز سینای» لس‌آنجلس درگذشت. «الیزابت تیلور»، بازیگر مشهور هالیوودی‌ و برنده دو جایزه اسکار، قرار بود بهمن‌ماه سال گذشته طی مراسمی که در نیویورک برگزار شد، به همراه «بیل کلینتون» ـ رییس‌جمهور اسبق آمریکا ـ و «دایان وی فورستبرگ» ـ طراح ـ به پاس تلاش‌هایشان در زمینه تحقیقات روی بیماری ایدز جایزه‌ای دریافت کنند؛‌ اما به دلیل بیماری، او این رویداد را از دست داد و «التون جان» به نمایندگی از سوی او این افتخار را کسب کرد و پیغام او را در این مراسم خواند: «روح من آنجاست و در ادای احترام به مفتخرین و رهبران شگفت‌انگیز دیگر با شما همراه هستم. من از آنها الهام گرفتم، با بصیرتشان دوباره زنده شدم و عشق و محبتشان باعث تشویق من شد. در عوض من عاشق همه‌شان هستم.» «تیلور» و همکارانش از سال ۱۹۸۸ تاکنون توانسته‌ بودند بالغ بر ۲۵ میلیون دلار برای کمک به بیماران آلوده به ایدز جمع‌آوری کنند.