ممنوعیت تبلیغات برای «خیابان‌های آرام»

کارگردان فیلم سینمایی «خیابان‌های آرام» درمورد ممنوعیت تبلیغات نمایش این فیلم واکنش نشان داد. «خیابان‌های آرام» ساخته کمال تبریزی بعد از پایان نمایش عمومی «سعادت‌آباد» در گروه سینمایی آزادی اکران خواهد شد. در این بین، محدودیت تبلیغات این فیلم سینمایی تبریزی را به واکنش وا داشته است.

او در این زمینه به ایسنا گفت: «بالاخره «خیابان‌های آرام» پروانه نمایش گرفت و قرار است بعد از «سعادت‌آباد» درگروه سینما آزادی اکران شود، ولی ظاهرا قرار است این فیلم هم مثل فیلم‌های دیگر به خاطرموضوعش مورد بی‌مهری رایج قرار بگیرد.» تبریزی اظهار کرد: «برای مثال، زمان صدور پروانه نمایش را طوری عقب انداختند که نوبت اکران درست مصادف با ماه‌های محرم و صفر شود و فقط هم به این امر بسنده نکردند و به تهیه‌کننده و پخش‌کننده هم اعلام کردند اختصاصا برای این فیلم، حق هیچ‌گونه تبلیغی نه در سطح شهر و نه در تلویزیون ندارید.»

این کارگردان گفت: «این تصمیم برای اولین بار در طول تاریخ سینمای ایران از طرف مسوولان کشور برای شرایط نمایش یک فیلم سینمایی گرفته شد. در واقع با زبان بی‌زبانی این نکته را اعلام کرده‌اند که ارشاد دوست ندارد مردم این فیلم را ببینند.»

کارگردان فیلم‌های «گاهی به آسمان نگاه کن» و «مارمولک» اظهار کرد: «این اقدام صورت می‌گیرد تا جایی که امکان دارد فیلم «خیابان‌های آرام» کمترین بیننده را داشته باشد و این از سیاست‌ها و روش‌های نوین حمایت از سینمای ایران است.»

کارگردان «لیلی با من است» با اشاره به شرایط اکران «خیابان‌های آرام» ابراز عقیده کرد: این روند از سیاست‌ها و روش‌های نوین حمایت از سینمای ایران است. ما حق هیچ‌گونه تبلیغی برای نمایش این فیلم نداریم. مردم آهسته بیایند و فیلم را در کمترین تعداد ممکن ببینند و آهسته بروند. خدایا به داد مظلومیت سینمای ایران برس!

او همچنین با انتقاد از محمود رضوی تهیه‌کننده فیلم گفت: «از آقای رضوی تهیه‌کننده محترم نیز گله دارم. ایشان تقریبا هیچ عکس‌العمل مناسب در برابر بلایایی که بر سر فیلم نازل می شود، ندارد. هیچ اعتراضی را دربرابر این موضوع منعکس نکرده و حتی از من خواست اصلاحات بیشتری را نسبت به آنچه ارشاد اعلام کرده بود انجام دهم تا خدای نکرده نیروی انتظامی هم از ما رنجیده خاطر نشود. فعلا در ساخت فیلم باید مراقب رنجش خاطر همه بود. رنجش خاطر فیلمساز اهمیتی ندارد.»