دنیا سهرابی «کاش قدرت من از قدرت بازار شبکه نمایش خانگی و بقالی‌های ایران بیشتر بود تا تمام پوسترهای نامناسب را که بر اساس یک عکس از پشت صحنه فیلم طراحی و توزیع شده جمع‌آوری می‌کردم و می‌سوزاندم.»
این بخشی از نامه فرشته طائرپور است، متنی که او در اعتراض به پوستر طراحی شده فیلمش برای شبکه نمایش خانگی، در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. فیلم «نخودی» یک فیلم سینمای کودک و نوجوان است که به تازگی توسط موسسه ویدئو رسانه پارسی‌نما عرضه شده است، اما طرح جلد این فیلم اعتراض تهیه‌کننده و حتی بازیگر نقش اول این فیلم را نیز برانگیخته است؛ تا جایی که صابر ابر نیز طی نامه‌ای با عنوان «آبروی سینما را نبرید» نارضایتی خود از این طرح جلد را اعلام کرده است. ابر در بخشی از نامه خود می‌گوید: «خداوند را سپاس می‌گویم که مخاطبانم، آنقدر هوشمند و آگاه هستند که بدانند من در فیلمی که چنین پوستری داشته باشد، نقشی بازی نمی‌کنم.»
ماجرای «پله آخر» و پوستر تحسین شده‌اش
این نخستین بار نیست که پوستر یا طرح جلد یکی از فیلم‌های شبکه نمایش خانگی اعتراض عوامل فیلم را در پی دارد. فیلم «پله آخر» علی مصفا، که به خاطر طراحی پوستر اصلی‌اش برنده جایزه بهترین پوستر فیلم از چهل و هفتمین دوره جشنواره فیلم کارلووی واری در سال ۲۰۱۲ نیز شده بود، با پوستری وارد شبکه نمایش خانگی شد که اعتراض تهیه‌کننده فیلم را به دنبال داشت.
جلد این فیلم با پرتره‌هایی از علی مصفا، لیلا حاتمی و حامد بهداد طراحی شده بود و نام علیرضا آقاخانی روی آن نوشته نشده بود؛ در حالی که حامد بهداد نقشی افتخاری و کوتاه در این فیلم بازی کرده بود و علیرضا آقاخانی از بازیگران اصلی فیلم بود. مصفا با اعلام اینکه حامد بهداد به صورت دوستانه و افتخاری و بدون هیچ چشمداشت مالی در این فیلم بازی کرده و قرار نیست از او به عنوان وزنه‌ای برای جلب مخاطب استفاده شود، اعتراض خود را به این پوستر نشان داد.
موسسه رسانه‌های تصویری، پخش‌کننده فیلم ضمن عذرخواهی از وی اعلام کرد که به دلیل رعایت نکات مربوط به بازاریابی در طراحی پوستر به ناچار از این طرح استفاده کرده است.
دوست دارم بمیرم و چشمم به آنها نیفتد
عبدالرضا کاهانی نیز بعد از پخش فیلم «هیچ» توسط شرکت «هنرنمای پارسیان» طی نامه‌ای از مدیر این شرکت درخواست کرد که پوسترهای فیلم را از شهر جمع کنند تا او بتواند از خانه‌اش خارج شود. در نامه‌ای که این کارگردان در اختیار رسانه‌ها قرار داده بود، آمده بود: «این پوستر فیلم من نیست و اگر این‌گونه است، پس «هیچ» فیلم من نیست و نمی‌دانم مردمی که فیلم را در سینما ندیدند با دیدن این پوستر چه تصوری خواهند داشت.» روابط عمومی موسسه هنرنمای پارسیان نیز در واکنش به صحبت‌های کاهانی طی جوابیه‌ای اعلام کرد: « قرارداد منعقد شده در خصوص رایت این فیلم، فی‌مابین موسسه هنرنمای پارسیان و مالک محترم فیلم آقای سلیمان‌علی محمد (تهیه‌کننده) بوده و کلیه هماهنگی‌های لازم در خصوص پخش این فیلم از جمله طراحی پوستر با ایشان انجام شده است.»
به نظر می‌رسد که تهیه‌کنندگان با فروش فیلمشان به موسسه‌های سینمای خانگی، کنترل روی نحوه توزیع فیلم را به طور کامل از دست می‌دهند و در نتیجه همان‌طور که فرشته طائرپور در نامه خود اشاره کرده است: «افسوس که رسم سال‌های اخیر در سپردن همه اختیارات به موسسات ویدئویی که ادعا دارند بازار را بهتر می‌شناسند، ما را با فوران سطحی‌نگری در طراحی و تبلیغات فیلم‌ها مواجه کرده است.»

آبروی سینما را نبرید!