چرا یک سالن تئاتر ساخته نمی‌شود؟

ستاره اسکندری، بازیگر تئاتر در نشست خبری تئاتر «سعادت لرزان مردمان تیره‌روز»‌ با انتقاد از جریان رسانه‌ها و مطبوعات و همچنین مدیریت فرهنگی و هنری در دولت گذشته گفت: چرا مدیرهایی که در طول این سال‌ها بلاهای متعددی رابر سر تئاتر آوردند، نقد نشدند؟

چرا تئاتر ایران سال‌هاست که مسائلش بر دوش خودش است و هیچکس حتی مرکز هنرهای نمایشی نیز به کمک‌شان نمی‌آید؟ چرا هیچ خبرنگاری از مدیری نمی‌پرسد که چرا یک سالن تئاتر هم ساخته نمی‌شود؟ بی‌رمقی که تئاتر امروز دارد حاصل فشارهایی است که در طول سال‌ها بر آن وارد شده و حالا من به عنوان کسی که در دوران اصلاحات فعالیت می‌کردم و بعد به خاطر شرایط مجبور به کناره‌گیری شدم، به جامعه مطبوعات نقد دارم که چرا آنان به کوچ اجباری هنرمندان تئاتر به تصویر توجهی نداشتند و آن را آسیب‌شناسی نکردند.

این بازیگر با نقد جریان فعلی تئاتر ایران ادامه داد: بیایید فکر کنیم که چه اتفاقی افتاد که تئاتر ایران از دوران اصلاحات به چنین جایی رسید. شاید بی‌ثباتی‌های مدیریتی، برخوردهای سلیقه‌ای مدیران تنها کارکردی که داشت؛ ایجاد تئاتر خصوصی در ایران بود چون هنرمندان به راحتی می‌دیدند که با برخورد سلیقه‌ای مدیران صرفا به این دلیل که فلان مدیر از فلان بازیگر خوشش نمی‌آید، کنار گذاشته می‌شود. در واقع شما می‌دیدید که مدیران کاملا سلیقه‌ای با کنار گذاشتن نمایش‌ها برخورد می‌کنند.