واکنش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به اهانت به قرآن کریم

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای تاکید کرد: اهانت به قرآن کریم، یک ستیز سازمان یافته از سوی قدرت‌های استکباری است و چنین اقداماتی ریشه در اندیشه‌های غیر توحیدی دارد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای صدور مجوز دولت سوئد به گروه‌ها و جریانات افراطی و نحله‌های شیطانی جهت سوزاندن قرآن کریم را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: تابش پرفروغ و روزافزون کلام نورانی خداوند منان، که کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب آسمانی و سرشار از پیام‌ها و آموزه‌های راستین برای هدایت انسان‌ها در مسیر صحیح زندگی و سعادت بشریت در هر عصر و زمان و در هر نقطه و مکان است روز بروز دل‌های بیشتری از مشتاق معنویت و اخلاق و توحید را در سراسر جهان به خدای سبحان رهنمون و مکاتب بی‌فروغ و تهی از هر گونه نورانیت که ثمره تاریک خانه‌ها و افکار نحله‌های شیطانی و توطئه‌های صهیونیسم بین‌الملل است را به چالش کشیده است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: از همان آغاز نزول وحی الهی، شیطان و شیاطین زمان در کمال یأس و درماندگی سعی در تکذیب کلام الهی برآمدند. و هر روز با خشم از ظهور این خورشید پر فروغ عالم‌تاب و ناتوان در برابر منطق محکم و قوی وحی الهی به روش‌های مختلف در خاموش کردن تابش عظیم این آفتاب جهانگیر برآمدند (یُریدون لِیُطفِئوا نورَ اللهِ بِاَفواهِهم) غافل از آنکه قرآن کریم این مأدبة‌الهی روزبه‌روز پرفروغ‌تر شده و آینده از آن اسلام است.

این بیانیه خاطرنشان کرد: در ایام مبارک و پر میمنت حج ابراهیمی که دل‌های قریب به ۲ میلیارد مسلمان متوجه خانه وحی و بیت‌الله الحرام است و گنگره عظیم حج با حضور میلیون‌ها مسلمان با ندای لبیک اللهم لبیک دعوت الهی را اجابت می‌کنند، بار دیگر صهیونیسم بین‌الملل و نحله‌های شیطانی عظمت اجتماع عظیم و توحیدی مسلمان را برنتافتند و با کمال وقاحت و بی‌شرمی در بلاد معنویت‌ستیز غرب و مأمن خفاشان و منافقان و بی‌خدایان و به بهانه پوچ و نخ نمای آزادی بیان با پشتیبانی کشور سوئد اهانت و سوزاندن کتاب آسمانی سخن الهی، توسط عناصر افراط گرا و تندرو را که در مسیر نفرت پراکنی علیه مقدسات است را مجاز شمردند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این اقدامات نابخشودنی و اهانت به قرآن کریم، یک ستیز سازمان یافته از سوی قدرت‌های استکباری دانست و افزود: چنین اقداماتی ریشه در اندیشه‌های غیر توحیدی و دین گریزانه دارد و پس از رشد چشمگیر اسلام در جوامع غربی و با هدف تخریب اسلام صورت گرفته و هرگز با تعالیم ادیان الهی قابل جمع نبوده و قابل تحمل نیست.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن محکومیت این اقدام ننگین کشور سوئد از همه آزادی‌خواهان و موحدان جهان خواست درکنار مسلمانان با سیاست پلید توهین به مقدسات و نفرت‌پراکنی مقابله کرده و این اقدام نفرت‌انگیز که با هدف اسلام هراسی، ناامن سازی جهان، تقویت افراط گری و خشنونت در جهان صورت می‌گیرد، مقابله کنند.