کلاهبرداری 6.5 میلیون یورویی از یک شهروند/استرداد کلاهبردار به کشور

سردار مجید کریمی گفت: در پی اعلام مراجع قضایی، مبنی بر کلاهبرداری فردی از یکی از شهروندان و متواری شدن وی به یکی از کشور‌های منطقه، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران پلیس بین الملل فراجا قرار گرفت.
­
این مقام انتظامی افزود: این متهم با همدستی افراد دیگری، پس از تشکیل شبکه کلاهبرداری و ادعای اینکه میزان قابل توجهی ارز در یکی از کشور‌های همسایه در اختیارشان است، اعتماد مالباخته را جلب کرد و با وعده سوددهی، شاکی پرونده مبلغ ۶ و نیم میلیون یورو را به صورت ارز دیجیتال در اختیار متهم و همدستانش قرار داد. سپس با تصاحب مبلغ یاد شده به خارج از کشور متواری شد.

رئیس پلیس بین الملل فراجا گفت: با بررسی‌های به عمل آمده و استفاده از ظرفیت سازمان اینترپل، متهم بلافاصله در یکی از کشور‌های منطقه ردیابی، شناسایی و حکم جلب بین المللی یا همان اعلان قرمز علیه وی صادر و موضوع تحت تعقیب بین المللی متهم به اینترپل کشور محل اختفا نیز ارسال شد.
­
سردار کریمی افزود: با هدایت اطلاعاتی عملیاتی پلیس بین الملل فراجا، بر اساس اعلان قرمز صادره علیه متهم و رایزنی‌های پلیسی، وی در کشور محل اختفا دستگیر شد.
­
این مقام انتظامی گفت: این متهم به کشور استرداد و از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور برگردانده و برای رسیدگی به پرونده، تحویل مراجع قضایی شد.