۱- زمان خود را مدیریت کنید

Roshni Patel، مدیرعامل و مشاور اجرایی منابع انسانی در Thrive HR Consulting، به شدت به ابزارها و برنامه‌های مدیریت زمان مبتنی بر وب برای کمک به رفع نیازهای رقابتی در زمان خود متکی است.

پاتل می‌گوید: من در چند دستگاه از جمله تلفنم از برنامه Trello استفاده می‌کنم. وقتی من هرازگاهی به چیزی فکر می‌کنم آن را یادداشت می‌کنم. می‌توانم یادداشت‌‌‌ها، فعالیت‌ها و چک‌‌‌لیست‌‌‌ها را قبل از پرکردن برای تکرار کارهایی که به چند مرحله نیاز دارند اضافه کنم. او همچنین از برنامه زمان‌بندی Timeular استفاده می‌کند تا ساعت‌‌‌هایی را که برای کارهای مختلف صرف می‌کند و ماه به ماه مکان‌‌‌هایی را که زمان خود را در آن سپری کرده است مقایسه کند. این کاربه او کمک می‌کند تا حد ممکن کارآمد بماند.او می‌‌‌گوید زمانی که شما مسوول تمام وظایف منابع انسانی هستید برنامه شما می‌تواند ۱۸۰ درجه کامل داشته باشد. زمانی که شخصی بدون قرار قبلی وارد دفتر شما می‌شود مهم است که ببینیم چه زمانی و چگونه این اتفاق می‌‌‌افتد. تفویض وظایف به کارکنان پشتیبانی اداری مانند برپایی جلسات یا جمع‌آوری رزومه جدید استخدام، که نیازی به انجام آنها صرفا توسط منابع انسانی نیست زمان را نیز آزاد می‌کند. او می‌گوید هنگامی‌که شما از بسیاری چیزهای دیگر مراقبت می‌کنید، این وظایف کوچک معقول و منطقی به نظر می‌‌‌رسند.

۲- استراتژیک باشید

ابزارهای فناوری، مانند سیستم‌های اطلاعات منابع انسانی، سیستم‌های خودکار حقوق و دستمزد و پلتفرم‌‌‌های استخدام، می‌توانند تعداد ساعات صرف شده برای کارهای معمول را کاهش دهند و زمان را برای اقدامات استراتژیک و برنامه‌‌‌ریزی بلندمدت آزاد کنند.

کریستی ال. انگلر، دارای مدرک کارشناسی انجمن مدیریت منابع انسانی، می‌گوید: متخصصان منابع انسانی همچنین می‌توانند با ایجاد کتابچه راهنمای کارمند، شرح شغل، آموزش مدیران و مکانیزه کردن سیستم‌های بایگانی سوابق کارمندان، پایه و اساس مستحکمی برای منابع انسانی ایجاد کنند. انگلر می‌گوید: در صورت انجام این کارها، شما می‌توانید روی استراتژی کار کنید.

اسکات جانسون، هنگامی که نقش خود را به عنوان مدیر منابع انسانی در  Chesapeakeآغاز کرد، همه‌گیری کرونا در جهان گسترش یافت.جانسون می‌گوید: من بلافاصله شروع به ارزیابی کارهایی کردم که باید انجام می‌شد و موقعیت‌‌‌هایی را برای بهبود دیدم. همچنان‌که در مورد نقش خود و افراد اینجا می‌آموختم همه چیز را دنبال کردم.

سپس سه مورد برتر را از فهرستم انتخاب کردم که فکر می‌کردم در این دوران بیشترین ارزش را دارند. در طول سال، من نگاهی به لیست خود می‌اندازم تا ببینم چه چیزی می‌تواند اضافه شود. سپس سه اولویت بعدی خود را بیرون می‌کشم. شما نمی‌توانید همه آنها را اصلاح کنید یا همه را در یک روز یا یک سال بسازید. بنابراین لیست را تهیه کنید، برد و باخت‌های خود را پیگیری کنید، آن را کارآمد و مرتبط و تاثیرگذار نگه دارید.

۳-  به کارمندان گوش کنید

همه چیز نمی‌تواند توسط یک برنامه مدیریت شود. گاهی همگام شدن بهترین راه برای مرتبط ماندن با فرهنگ شرکت و کاهش مسائل جزئی قبل از تبدیل شدن به مشکلات مهم است.

Kelly Samson-Rickert، مدیر منابع انسانی شرکت Pack Edge، می‌‌‌گوید: ارتباط با افراد می‌تواند از طریق فناوری متحول شوند.او می‌گوید، ویژگی فردی، درک نیروی کار شما، تشخیص روندها و اطمینان از اینکه آنها شما را درک می‌کنند اقدامات پیشگیرانه حیاتی در کاهش خطر هستند. او اضافه می‌کند گوش دادن هنوز یک مهارت کلیدی است. من هنوز هم ترجیح می‌‌‌دهم کارکنان برای بیان انتقادو نظرات خود با من تماس بگیرند و برای حفظ ارتباط مستقیم با کارکنان تلاش می‌کنم.

۴- مهارت‌های خود را توسعه دهید

متخصصان می‌‌‌گویند ایجاد مهارت‌‌‌های خود و گسترش شبکه‌‌‌های حرفه‌‌‌ای‌‌‌شان از سخت‌‌‌ترین چیزهایی است که در برنامه‌‌‌هایشان قرار می‌گیرند. تفکیک یادگیری و تحقیق به بخش‌‌‌های قابل مدیریت به متخصصان منابع انسانی کمک می‌کند تا با این چالش روبه‌رو شوند همان‌طور که بهره‌برداری از منابع آنلاین از طریق انجمن‌ها و گروه‌‌‌های صنعتی، کارشناسان قانون استخدام یا ارتباط با همتایان خود استفاده می‌کنند. مدیران منابع انسانی برای همگام شدن با تحولات حوزه منابع انسانی، چه از طریق مقاله‌‌‌ها یا وبلاگ‌‌‌ها، وبینارها، یا تحقیقات در زمینه‌‌‌هایی که در آنها ضعیف هستند، باید وقت بگذارند. دووایت می‌گوید از طریق لینکدین و ایمیل با همکاران سابقش ارتباط برقرار می‌کند.

۵- با انگیزه بمانید

بسیاری از متخصصان منابع انسانی می‌گویند عاشق کاری هستند که انجام می‌دهند و باور دارندکه کمک به سازمان‌ها و کارکنانشان باعث ایجاد انگیزه در آنها می‌شود.

پاتل می‌‌‌گوید: هدفمندی من با دادن حس هدفمندی به کارکنان نیرومند‌تر می‌شود. دانستن اینکه من به عنوان یک زن اقلیت در سمت مدیر منابع انسانی در دنیایی که قبلا مردسالار بود، چقدر پیشرفت کرده‌ام، باعث می‌شود بخواهم بهترین کاری را که می‌توانم انجام دهم و به راه خود ادامه دهم. کمک به تبدیل چیزی که برای کارکنان ترسناک یا ناامیدکننده است، مانند پیگیری برنامه‌های پاداش و افزایش حقوق، به یک تجربه مثبت، رضایت‌بخش است.