هوش مصنوعی و بازاریابی:  تقریبا هیچ حوزه‌‌‌ای وجود ندارد که نتوان از هوش مصنوعی در آن کمک گرفت. بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ هم از اولین حوزه‌‌‌هایی محسوب می‌‌‌شوند که هوش مصنوعی وارد آن شد و به کمک متخصصان آن شتافت. بنابراین اگر به دنبال یکی از بی‌‌‌دردسرترین ایده‌‌‌های استارت‌آپی با موضوع هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ هستید، خوب است که به حوزه بازاریابی فکر کنید. هوش مصنوعی با توان تحلیل و آنالیز بالا می‌تواند به سرعت داده‌‌‌ها را تجزیه کند و با ارائه مجموعه مهارت‌‌‌های موردنیاز بازاریابی، هم هزینه فرآیند تدوین استراتژی و هم اجرای آن را کاهش دهد و به آن سرعت ببخشد.

 استفاده از هوش مصنوعی در اتوماسیون استخدام الکترونیکی: باید مدیر باشید تا بدانید فرآیند پیدا کردن و استخدام فرد مناسب برای کسب‌و‌کار تا چه اندازه زمان‌‌‌بر، سخت و طاقت‌‌‌فرساست.  این فرآیند پیچیده به چند مرحله مصاحبه و سنجش نیاز دارد و باز هم در انتها نمی‌توان تضمین کرد که فرد مناسب برای کار پیدا شده است. هوش مصنوعی می‌تواند به سرعت رزومه‌‌‌ها را بررسی کند و این پروسه فرسایشی را بر عهده بگیرد. همچنین تطبیق مدارک با ادعای متقاضیان و صحت‌‌‌سنجی آنها کاری است که هوش مصنوعی می‌تواند با سرعت و دقت بالایی از پس آن بر‌بیاید و استفاده از این فناوری، کمک بزرگی به تسریع فرآیند استخدام می‌کند. اگر بتوانید استارت‌آپی راه‌‌‌اندازی کنید که با این فناوری به کمک کسب‌و‌کارها بیاید، سود و رونقتان تضمینی خواهد بود. نرم‌‌‌افزارهای هوشمند استخدام، متقاضیان زیادی دارد و به این ترتیب می‌توان بهره‌‌‌گیری از نرم‌‌‌افزارهای هوشمند در استخدام را ایده مناسبی برای استارت‌آپ‌‌‌های جدید دانست.

 استارت‌آپ‌‌‌های مرتبط با آموزش هوش مصنوعی: حوزه آموزش به خصوص آموزش از راه دور، بعد از همه‌گیری کووید ۱۹ به یکی از پرطرفدارترین و موردتوجه‌‌‌ترین حوزه‌‌‌های فعالیت استارت‌آپی تبدیل شد. بعد از الزامی شدن آموزش از راه دور در نتیجه قرنطینه‌‌‌های کرونا، خلأهای این زمینه خود را به شکل برجسته‌‌‌ای نشان داد و همه متوجه شدند که تا چه اندازه در این زمینه ضعف وجود دارد. امروزه استارت‌آپ‌‌‌های فعال در حوزه آموزش از پررونق‌‌‌ترین مشاغل محسوب می‌‌‌شوند و چه ایده‌‌‌ای بهتر از ورود به حوزه آموزش الکترونیک؟ ماشین‌‌‌ها می‌توانند سریع‌‌‌تر از انسان بخوانند و ایرادات فنی را تصحیح کنند. این قابلیت هوش مصنوعی می‌تواند آن را به دستیار آموزشی کم‌‌‌نظیری تبدیل کند که قابلیت تفسیر متون و پیشرفت سریع دارد. بسیاری از شرکت‌های فعال در زمینه AI به معلمان کودکان استثنایی کمک می‌کنند تا با کمک هوش مصنوعی، به فرآیند یادگیری در این کودکان سرعت ببخشند. ایده‌‌‌هایی از این دست در جهان امروز که به لزوم آموزش بیش از پیش توجه می‌کند، بسیار کاربردی خواهد بود.

 استفاده از هوش مصنوعی در صنعت معماری و طراحی داخلی : معماری و طراحی داخلی یکی از صنایع پول‌‌‌ساز جهان است و ورود به این حوزه می‌تواند سرمایه‌‌‌ای فوق‌‌‌العاده برای کسب‌و‌کارتان تولید کند. هوش مصنوعی می‌تواند جای معمار و طراح داخلی حاذق را بگیرد و هزینه طراحی پلان ساختمان یا دکوراسیون داخلی را به شکل چشمگیری کاهش دهد. استفاده از هوش مصنوعی که بتواند جای معمار را بگیرد و به مشتریان در تدوین نقشه ساختمان کمک کند، می‌تواند استارت‌آپ شما را به سرعت به پول و سود هنگفت برساند.

 استفاده از هوش مصنوعی در جست‌وجوی محتوای صوتی: با هژمونی گوگل، حرف زدن از موتورهای جست‌وجو بیشتر شبیه به رویایی دور و دراز به نظر می‌رسد که پول و سرمایه اولیه را به باد خواهد داد. اما با رونق گرفتن بازار محتوای صوتی مانند پادکست در سال‌های اخیر، طراحی موتور جست‌وجویی که با کمک هوش مصنوعی قادر باشد در تمام محتوای صوتی جست‌وجو انجام دهد و آن را برای مخاطب پیدا کند، می‌تواند ایده مناسبی برای استارت‌آپ‌‌‌های بلندپرواز باشد. اگر به دنبال هدفی بلندپروازانه و با ابعاد وسیع بین‌المللی هستید، می‌توانید به این ایده هم فکر کنید.

 

منبع: ecomotive.ir