وی با بیان آنکه در فاصله سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۵ بیمارستان محک آماده راه‌‌‌اندازی و سیستم‌‌‌های آن برای اداره یک بیمارستان به‌‌‌روزرسانی شد و از سال ۱۳۸۶ بیمارستان به بهره‌‌‌برداری رسید، افزود: «در سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ بحث توسعه فعالیت‌‌‌های محک در استان‌‌‌های دیگر مطرح شد. روش‌‌‌های متفاوتی بررسی شد؛ اینکه ما در استان‌‌‌های دیگر دفتر داشته باشیم یا به سراغ توسعه سازمان‌های منطقه‌‌‌ای و محلی برویم که اندیشه دوم تثبیت شد.» احمدیان افزود: «سه موسسه خیریه کسا در اصفهان، تسکین در تبریز و خراسان در مشهد براساس همین نگاه توانمند شده‌‌‌اند. استانداردهای موسسه محک، مدل‌‌‌های تامین منابع و سرویس‌‌‌دهی به کودکان در اختیار هر سه خیریه قرار گرفته است و طی یک فرآیند پلکانی ظرف ۵ سال موفق شدند قدرت تامین منابع از داخل استان‌‌‌های خود را به دست آورند و امروز کودکان مبتلا به سرطان در این استان‌‌‌ها مورد حمایت قرار دارند. خوشحالیم که امروز محک و این موسسات شبکه ارتباطی در حوزه سرطان کودک را تشکیل داده‌‌‌اند.»

مدیرعامل محک در ادامه به معرفی دوره پنجم فعالیت محک پرداخت و گفت: «محک در فاصله سال‌‌‌‌‌‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ مثل همه دنیا با پاندمی کرونا مواجه شد. در این زمان تلاش کردیم زیرساخت‌‌‌های خود را برای این شرایط بهبود دهیم. بر همین اساس و با توجه به سرعت تغییر، در حال حاضر استراتژی محک سه ساله تعریف شده است و امروز استراتژی تحول درمان را دنبال می‌‌‌کنیم.»

احمدیان در پایان با تاکید بر نگاه محک بر روند فعالیت‌‌‌های جهانی جهت تعریف استراتژی‌‌‌ها، گفت: «ما در محک تلاش می‌‌‌کنیم تا بتوانیم برای درمان کودکان مبتلا به سرطان از پروتکل‌‌‌های بین‌المللی که انجمن بین‌المللی SIOP در دنیا برای سرطان کودکان ارائه می‌‌‌دهد استفاده کنیم و با استفاده از این پروتکل‌‌‌ها درمان‌‌‌های جدیدتر، بهتر و اثربخش‌‌‌تر را برای کودکان خود در بیمارستان محک و سایر بیمارستان‌‌‌ها ارائه دهیم. محک مانند سایر موسساتی که بعد از پاندمی کرونا به حیات خود ادامه دادند، در استراتژی خود به توسعه زیرساخت‌‌‌های دیجیتال برای ارتباط با خیرین و بیماران و فعالیت‌‌‌های گسترده‌‌‌تر توجه کرد.»