رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران به قوه قضائیه پیشنهاد داد که زندان اوین را رایگان در اختیار مدیریت شهری قرار دهد. به گزارش خبرگزاری مهر، محمد سالاری با بیان اینکه مسوولان کشوری در رده‌های مختلف بارها از دغدغه‌های خودشان درخصوص آلودگی‌های زیست محیطی و نیاز تهران به فضای سبز گفته‌اند، افزود: قوه قضائیه برای آنکه سهم خود را از پالایش هوای پایتخت پرداخت کند بابت واگذاری زندان اوین از شهرداری پولی دریافت نکند.

 

وی توضیح داد: شهرداری برای پرداخت هزینه‌های خرید زندان اوین باید منابع مالی‌اش را از جیب شهروندان تامین کند. این منابع مالی از عوارض ساخت و ساز، پسماند و نوسازی حاصل می‌شود. اگر می‌گوییم شهرداری از منابع تغییر کاربری و ساخت و ساز درآمدهایش را تامین نکند، باید همه به آن کمک کنیم. به گزارش «دنیای اقتصاد»، سالاری تاکید کرد: شهرداری قصد ندارد از این زمین‌ها برای بارگذاری‌های تجاری اداری یا مسکونی استفاده کند، بلکه قصد دارد این زمین را به فضای سبز عمومی تبدیل کند، بنابراین قوه قضائیه نیز در این راه به کمک شهرداری تهران بیاید. رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه تمام نهادها از جمله نهادهای نظامی باید در این حوزه به مدیریت شهری تهران کمک کنند، گفت: وقتی موضوع خرید زمین یا پادگان‌ها برای تبدیل به فضای سبز مطرح می‌شود، همه می‌خواهند با نرخ کارشناسی از شهرداری پول بگیرند، در حالی که باید این نهادها که هدفشان رفاه شهروندان است، سهم خود را از سلامت شهر بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه انتظار مدیریت شهری از قوه قضائیه آن است که این زمین را به‌صورت رایگان در اختیار شهرداری قرار دهد، خاطرنشان کرد: اگر مذاکرات برای تعیین قیمت زندان اوین آغاز شود، شورای شهر حتما در جریان آن قرار می‌گیرد، چراکه این پروژه جزو پروژه‌های بزرگ‌مقیاس است که حتما باید شورا در جریان تصمیم‌گیری‌های مربوط به آن قرار گرفته باشد، اما اگر قرار باشد شهرداری به نرخ کارشناسی بابت زمین زندان اوین پول پرداخت کند، اولویت با پرداخت بدهی‌های پیمانکاران است.