محور انتقادات این روزنامه حول بحث کارت‌های شناور می‌چرخد. در پاسخ به انتقادات این روزنامه قابل‌ بیان است که؛ کارت‌های شناور ترافیک، سال‌های پیش به این دلیل که برخی نهادها با توجیهاتی نیازمند ورود به محدوده طرح ترافیک با چندین خودرو بودند اعطا می‌شد اما در ادامه، این ضرورت، جهتی انحرافی به خود گرفت و تبدیل به منبعی برای سوءاستفاده و ایجاد کننده مشکلاتی در حوزه حمل‌ونقل هم برای واگذارکنندگان و هم برای استفاده‌کنندگان شد. صدور کارت‌های شناور در ابتدا در حد چند صد مورد بوده است اما در سال ۱۳۹۶ این تعداد به رقم عجیب ۱۰۷۰۰ مورد رسید. معاونت جدید حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری از همان ابتدا درصدد حذف کلیه سهمیه‌ها برای جلوگیری از تخلفات سال‌های قبل برآمد. با توجه به اینکه مطابق با مقررات قانونی امکان حذف کامل سهمیه‌ها وجود نداشت، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری دست به اصلاحاتی اساسی در زمینه واگذاری سهمیه‌ها زد.

ازجمله اصلاحاتی که در زمینه واگذاری کارت‌های شناور اعمال شد به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

۱- برابر‌سازی قیمت کارت‌های شناور با پرداختی شهروندان.

۲- واگذاری کارت‌های شناور در حد کمتر از پانصد مورد آن‌هم با توجه به ضرورت‌های کاری و قانونی نهادهای خاص.

۳- حذف امکان تردد همزمان سه خودرو در محدوده طرح ترافیک با یک کارت.

پورسید آقایی در بدو ورود به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک دستور ابطال تعداد ۶۴۲ کارت شناوری را که از قبل مانده بود، صادر کرد. در سال قبل حدود ۱۰ هزار کارت شناور برای ورود به محدوده طرح ترافیک واگذار شده بود که در عمل بدون امکان نظارت دقیق، امکان تردد همزمان ۳۰ هزار خودرو به محدوده طرح ترافیک از این مجرا مهیا می‌شده است.

قیمت کارت‌های شناور در سال ۹۶ بر اساس مصوبه شورای شهر سابق از حدود ۵ میلیون تومان برای خودروهای دولتی و ارگانی تا ۸ میلیون تومان برای خودروهای خصوصی در نوسان بوده است. اما متاسفانه اکثر این کارت‌ها به‌صورت هدیه و بدون دریافت بها واگذار می‌شده که این خود عاملی برای افزایش ترافیک، آلودگی هوا و پیامدهای دیگر نظیر فساد و رانت‌خواری بوده است. با توضیحاتی که ارائه شد، قابل استنباط است که خریدوفروش کارت شناور در فضای مجازی مبنای واقعی ندارد و تنها عده‌ای سودجو درصدد کلاهبرداری هستند و برخی نیز با مقاصد خاص به دنبال بدنام کردن مدیریت جدید شهر هستند؛ چراکه با برابر‌سازی قیمت عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک برای دارندگان کارت‌های شناور و سایر شهروندان و همچنین عدم امکان استفاده همزمان از چندین خودرو در یک روز، داشتن این نوع کارت‌ها هیچ مزیتی ندارد؛ اما مشخص است کسانی که در سال‌های قبل هم به سوءاستفاده از کارت‌های شناور پرداخته‌اند حالا که این زمینه تخلف از بین رفته به روش‌های دیگری می‌خواهند عمل کنند.