زمان بهره‌برداری از پلاسکوی جدید

به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز فتاح در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی ساخت ساختمان پلاسکو، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روند احداث پلاسکوی جدید با سرعت در حال پیشرفت است، اظهار کرد: در حال حاضر عملیات عمرانی طبقات منفی در حال اتمام است، امیدواریم با سرعتی که کار می‌گیرد تا بهمن ماه ستون‌های این ساختمان برای ۵ طبقه منفی و ۱۵ طبقه روی زمین تکمیل شود.

فتاح با بیان اینکه ساختمان جدید پلاسکو در زمینی به متراژ حدود هزار متر در حال احداث است، تصریح کرد: سفت‌کاری‌ها تا پایان فروردین ماه و بعد نصب تاسیسات داخلی تا نیمه دوم سال ۹۹ به طول خواهد انجامید و امیدواریم کسبه پلاسکو بتوانند در نیمه دوم سال از این پروژه بهره‌برداری کرده و در آن مستقر شوند. وی با تاکید بر اینکه احداث ساختمان پلاسکو با مجوز شورای شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ و همراهی استانداری و هیات دولت انجام شده است، درخواست کرد: پروانه ساخت این ساختمان از سوی شهرداری صادر شود.

رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان با اشاره به مخالفت‌هایی که میراث فرهنگی در طراحی اولیه پلاسکو کرد و باعث شد پروژه حدود یک سال و نیم با تاخیر آغاز شود، اظهار کرد: ابتدا طراحی پلاسکو مانند ساختمان قدیم انجام شد که پس از اعتراض میراث فرهنگی، طراحی ساختمان ۵ طبقه را انجام دادیم که با کسب رضایت دوباره از میراث، طراحی گذشته در دستور کار قرار گرفت.