وی با بیان اینکه این مدل حمل‌ونقلی پاک به زودی وارد چرخه حمل‌ونقل درون‌‌‌شهری می‌شود، افزود: البته در حال تدوین آیین‌‌‌نامه استفاده از اسکوتر به عنوان یک مد حمل‌ونقلی هستیم که البته به طور موازی پلیس نیز در حال بررسی ورود اسکوترهای برقی به خیابان برای تردد عموم است تا پس از بررسی، نظر نهایی خود را در این مورد اعلام کند.

معاون توسعه حمل‌ونقل پاک و آموزش سازمان حمل‌ونقل و ترافیک در مورد آیین‌‌‌نامه اسکوترهای برقی که در حال تدوین است نیز گفت: در نظر داریم در راستای توسعه حمل‌ونقل پاک، اسکوتر را نیز به عنوان یک مد حمل‌ونقلی مثل دوچرخه، موتور، خودرو و... به شهروندان معرفی کنیم.

به گفته وی، در آیین‌‌‌نامه مربوطه نوع اسکوتر، شاخص‌‌‌ها، مسیرها و... تعیین می‌شود و پس از آن در صورت موافقت پلیس راهنمایی و رانندگی، این آیین‌نامه در سازمان حمل‌ونقل ترافیک تصویب می‌شود. وی افزود: بعد از تصویب نسبت به فراخوان شرکت‌ها بر اساس الزاماتی که در آیین‌‌‌نامه مشخص شده، اقدام می‌‌‌کنیم.

آزاده‌‌‌دل با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد این فرآیند تا سه ماه آینده زمان لازم داشته باشد، افزود: در حال حاضر اسکوترهای برقی اشتراکی در بوستان‌‌‌ها فعال هستند، نه در معابر پایتخت و باید برای ورودشان به خیابان منتظر تصویب آیین‌نامه و ورود شرکت‌ها باشیم.