به گزارش ایسنا، مهدی چمران، دیروز اعلام کرد: قراردادهایی که برای تامین اتوبوس بسته شده و پول‌هایی که داده شده به ۴۲۵ دستگاه اتوبوس می‌رسد . این تعداد همچون  ریختن یک لیوان آب در استخر است و واقعا موثر نیست و باید تلاش کنیم تا این میزان افزایش یابد. این در حالی است که از روز اول برای حل مشکلات مترو فشار وارد کردیم و امیدواریم ۷۹۱ دستگاه واگن مترو از سال آینده وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شود و شهرداری تهران نیز در این قراردادها دقت کافی را داشته و امیدواریم این دقت‌ها افزایش یابد.

وی گفت: هرچه این لایحه زودتر تصویب شود و پیش‌پرداخت صورت بگیرد، اتوبوس‌ها سریع‌تر تحویل داده خواهد شد. چمران ادامه داد: شهرداری نه می‌خواهد تاکسی‌داری کند و نه می‌خواهد موتورسیکلت بفروشد؛ بلکه می‌خواهد تسهیلگری کند. آنچه برای ما مهم است مترو و اتوبوس است که به شرکت مترو و اتوبوسرانی تحویل داده خواهد شد. اعضای شورای شهر تهران همچنین دیروز، لایحه «اعطای مجوز جهت انجام معاملات و انعقاد قراردادهای خرید و پذیرش سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه حمل‌ونقل و خدمات شهری» را بررسی و تصویب کردند. براساس این لایحه، به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود تا نسبت به خرید تجهیزات هوشمندسازی، دوربین‌های ترافیکی، موتورسیکلت برقی، تاکسی، ون، مینی‌بوس و اتوبوس برقی و زیرساخت‌های مربوطه از طریق انعقاد قرارداد با نهادهای مالی داخلی و خارجی، تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان و سرمایه‌گذاران خارجی از محل ردیف‌‌‌های اعتباری ابلاغی در بودجه اقدام کند.

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه این لایحه یکی از مهم‌ترین لوایح دوره ششم مدیریت شهری است، گفت: با ورود وسایل حمل‌ونقل عمومی برقی شاهد تحول در این عرصه خواهیم بود. ما در این خصوص دو جلسه مفصل برگزار کردیم و در رابطه با مسائل مالی و فنی بحث صورت گرفت؛ چراکه شرایط ویژه‌‌‌ای اتفاق افتاده و شهرداری برای اطلاع شورا و شهروندان توضیح خواهد داد، اما باید بگوییم که فرصت تاریخی برای تامین مالی از محل ارز موجود در چین ایجاد شده و کاهش واسطه‌‌‌ها و قیمت محصولات برای خریداری، پشتیبانی بعدی از محصولات توسط طرف خارجی و دپوی قطعات از جمله مزایای این اقدام خواهد بود.