شهرداری‌ها آبروی حکم تخریب را برده‌اند

رییس دیوان عدالت اداری در جمع اعضای شواری عالی استان‌ها گفت: شهرداری‌ها با اصرار بسیار، حکم تخریب را دریافت می‌کنند، اما آن را اجرا نمی‌کنند و به این دلیل، آبروی این حکم را برده‌اند. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رازینی در یازدهمین جلسه شورای عالی استان‌ها افزود: کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها، در موارد زیادی حکم به تخریب صادر می‌کنند و این آرا در کمیسیون تجدیدنظر و بعد در دیوان عدالت هم تایید می‌شود و می‌توان گفت که از ۹۰ حکم این کمیسیون‌ها حدود ۷۰ حکم آن به تایید دیوان هم می‌رسد، ولی متاسفانه خود شهرداری‌ها در اجرای این احکام کوتاهی کرده و آن را اجرا نمی‌کنند.

وی با تاکید بر این مطلب که بهتر است، قانون در مورد حکم تخریب اصلاح شود، گفت: معتقدیم که حکم تخریب باید کم و به جا صادر، تا اجرای آن هم قطعی شود.به گفته رازینی، کمیسیون‌هایی در شهرداری‌ها وجود دارد که بدون جلسه نقد و بررسی، حکم مربوطه را صادر می‌کنند و مثلا برای ساختمانی که سنگ نمای آن هفت سانتی‌متر بیرون آمده، حکم به تخریب کل ساختمان می‌دهند.

وی افزود: دیگر دهه ۶۰ نیست که تخلفات ساختمان کلی و ناشناخته باشد،‌ لذا باید به جای حکم تخریب، جریمه‌های سنگین، اما اجرایی در نظر گرفت.