مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه طراحی منظر شهری در سه ماه ابتدای امسال نهایی شد، گفت: بر همین اساس ارائه نقشه نمای ساختمان برای صدور پروانه ساخت الزامی خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس سید مصباح‌الدین متقی گفت: این طرح در سه ماه ابتدای امسال به سرانجام رسید و امیدواریم بتوانیم بر اساس طرح جامع و تفصیلی در شهریورماه روش کلی را به مناطق ابلاغ کنیم تا پس از آن برای صدور پروانه ساخت، رعایت دقیق منظر شهری رعایت شود و دادن پروانه‌ها به ویژه برای ساختمان‌های بلند مرتبه منظر شهر را بیشتر از این آشفته نکند.

وی افزود: شاید در بحث نما هر ساختمانی به تنهایی زیبا باشد، اما باید در مجموع با نماهای پیرامون تناسب داشته باشد و مانع از ناهنجاری در منظر شهر شود.

متقی خاطرنشان کرد: نمای بیرونی فقط متعلق به مالک نیست و می‌تواند برای مخاطب، هم چشم‌نواز و هم آزاردهنده باشد که به همین دلیل توجه ویژه‌ای را می‌طلبد. مدیرکل معماری و ساختمان شهرسازی شهرداری تهران در ادامه گفت: بر این اساس ارائه نقشه نما که با سایر ساختمان‌های پیرامون تناسب داشته باشد هنگام صدور پروانه ساخت الزامی می‌شود.

به گفته وی، هر بافت و پهنه‌ای تعبیر ویژه خود را دارد و ظاهر هر نمای تجاری، صنعتی، مسکونی، بهداشتی و... باید گویای فعالیت ساختمان بوده و منظر خاص خود را داشته باشد.