رییس اتحادیه مشاوران املاک: قطعاً رییس‌جمهوری با این موضوع مخالف است

گروه مسکن - براساس طرحی که به دولت پیشنهاد شده و هنوز نهایی نشده است قرار است هزینه ثبت معاملات املاک در دفاتر ثبت اسناد رسمی تا ۱۰برابر افزایش پیدا کند. طرح مذکور تحت عنوان «واقعی شدن هزینه ثبت معاملات املاک» به دولت ارائه شده است.

سازمان پیشنهاد کننده این طرح هنوز اعلام نشده است.

خبرگزاری فارس منبع منتشر کننده این خبر در این‌باره گزارش داده است: براساس یک طرح پیشنهادی که در حال بررسی در دولت است هزینه ثبت معاملات املاک واقعی می‌شود و به میزان قابل توجهی این هزینه افزایش می‌یابد.

هزینه ثبت املاک در مناطق مختلف شهری بسته به ارزش ملک بین ۱۵۰ تا ۳۰۰هزار تومان است که در صورت تصویب طرح افزایش، این رقم به حدود سه تا چهار میلیون تومان خواهد رسید.

در همین راستا رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت‌و‌گو با دنیای اقتصاد تصریح کرد: اتحادیه کاملا از ارائه این پیشنهاد بی‌اطلاع است و البته این پیشنهاد صددرصد باعث گرانی مسکن خواهد شد. مصطفی قلی‌خسروی گفت: شخصا اگر بدانم این پیشنهاد از سوی چه کسی ارائه شده با وی وارد مذاکره خواهم شد و به او تفهیم خواهم کرد که این پیشنهاد باعث گرانی مسکن می‌شود.

وی افزود: البته پیشنهاد فقط درحد یک حرف است و حرف تا به مرحله عمل نرسد نباید خیلی جدی قلمداد شود.

قلی خسروی اظهار داشت: قطعا رییس‌جمهوری با این موضوع مخالف است و افزایش این هزینه‌ها در دفاتر ثبت موجب رشد قیمت مسکن می‌شود.