نخستین همایش ملی ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی به منظور شناسایی و به کارگیری روش‌های نوین و اجرایی ارتقای سطح ایمنی در ساخت‌وساز شهری با حضور مسوولان، کارشناسان و فعالان صنعت ساختمان ۱۴ و ۱۵ آذرماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر، حمید ادیبی رییس نخستین همایش ملی ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی با اعلام این مطلب و با تاکید بر ضرورت تجهیز کارگاه‌های ساختمانی به فن‌آوری‌های نوین ایمنی گفت: حوادث حین ساخت‌وسازها در شهرها نشان می‌دهد وضعیت ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی نگران‌کننده است. امیرحسین خلوتی دبیر این همایش، اهداف همایش فوق را معرفی و روش‌های ارتقای ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی، آسیب شناسی رعایت ایمنی در ساختمان‌سازی، ارائه راهکارهای تخصصی برای تامین ایمنی، معرفی ابزارهای مربوط به فرهنگ سازی ارتقای ایمنی و حفظ محیط زیست در ساخت‌وساز شهری و همچنین بررسی نقش بیمه در افزایش ایمنی کارگاه‌های ساختمانی اعلام کرد.

خلوتی گفت: این همایش دو روزه در چهار سرفصل مبانی نظری ایمنی در ساخت و ساز، مدیریت و سیاست‌گذاری، قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی و همچنین وظایف عوامل اجرایی و کنترل کننده ایمنی در ساخت‌وساز طراحی شده است.

دبیر نخستین همایش ملی ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی افزود: در این همایش محورهای اهمیت ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی و چالش‌های موجود، نقش ایمنی در افزایش کیفیت ساختمان، بازخوانی راهبردها و وظایف سازمان‌ها در ارتقای ایمنی در ساخت‌وساز شهری، بررسی قوانین و ضوابط مربوط، انواع حوادث در کارگاه‌های ساختمانی و روش‌های پیشگیری از آن، تاثیر استفاده از فن‌آوری‌های نوین ساخت و ساز در افزایش ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی و ایمنی کارگاه‌های ساختمانی در کشورهای پیشرفته مورد بررسی کارشناسان قرار می‌گیرد.

خلوتی گفت: فعالان ساختمان سازی همچنین در کارگاه‌های تخصصی این همایش به تجزیه و تحلیل مخاطرات کارگاه‌های ساختمانی، اقتصاد مهندسی ایمنی در ساخت و ساز شهری، نقش آموزش در ارتقای ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی، روش‌های پیشگیری از حوادث کارگاهی و چگونگی استفاده از تجهیزات جدید ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی می‌پردازند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حاشیه نخستین همایش ملی ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی که به همت موسسه تحقیق و توسعه خانه عمران برگزار می‌شود، نمایشگاه ایمنی و تجهیزات حفاظتی در کارگاه‌های ساختمانی با هدف معرفی توانمندی و ارائه تولیدات و فناوری‌های نوین در حوزه ایمنی صنعت ساختمان برپا می‌شود.

خلوتی همچنین گفت: برگزاری نمایشگاه عکس و مسابقه وبلاگ نویسی با موضوع ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی نیز از دیگر نکات جنبی این همایش است.