رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه ظرفیت پرند و هشتگرد در حال حاضر برای واگذاری زمین‌های ۹۹ ساله تکمیل شده است، گفت: ظرفیت‌های جدید شهرهای استان تهران برای واگذاری زمین ۹۹ساله مشخص شد. ابوالفضل مشکینی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس افزود: برای استان‌تهران در مسکن مهر به استعداد ساخت ۲۱۵‌هزار واحد مسکونی زمین واگذار شده است که در حال حاضر در هشتگرد به استعداد ساخت ۷‌هزارواحد مسکونی زمین واگذار شده است.

وی افزود: به تازگی برای استان تهران در قالب زمین‌های ۹۹ ساله ظرفیت‌های جدیدی مشخص و معرفی شده است که این شهرها شامل سلطان‌آباد، ماهدشت و صفادشت(قشلاق خندان) در محدوده رباط کریم با ظرفیت واگذاری بیش از ۵۰‌هزار واحد مسکونی انتخاب شده اند.

وی با اشاره به دارا بودن ظرفیت واگذاری زمین‌های مسکن مهر در شهرهای رباط‌کریم و پیشوا گفت:بعد از واگذاری زمین‌های ۹۹ ساله در استان تهران هیچ مشکلی وجود ندارد و افرادی که زودتر ثبت نام کرده‌اند، حق انتخاب بهتری از گزینه‌های بیشتر دارند.

به گفته مشکینی، به عنوان مثال افرادی که زودتر ثبت نام کرده و اولویت دارند می‌توانند از پنج نقطه یک نقطه را انتخاب کنند و افرادی که در اولویت بعدی قرار دارند از دو نقطه می‌توانند زمین انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت شهر جدید پرند ۱۱۰‌هزار واحد و هشتگرد، ۵۰‌هزارواحد است که هم اکنون این ظرفیت پر شده و دیگر کسی به این دو منطقه معرفی نخواهد شد؛ مگر آنکه متقاضی انصرافی داشته باشیم و از اداره کل تعاون می‌خواهیم که انصراف دهندگان را به اتحادیه اعلام کند.