گروه مسکن- به موجب ابلاغیه شهرداری تهران به مناطق ۲۲گانه، از ابتدای مهرماه سال جاری تایید نقشه تاسیسات برقی و مکانیکی نیز به شرط صدور پروانه‌های ساختمانی اضافه می‌شود. نایب‌رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در این باره به دنیای اقتصاد گفت: با توجه به اهمیت اجرای کیفی تاسیسات برقی و مکانیکی منطبق بر مقررات ملی ساختمان، از ابتدای مهرماه امسال معاونت شهرسازی و معماری تهران تمامی مناطق ۲۲‌گانه شهرداری را ملزم به ارائه نقشه‌های تاسیسات مکانیکی و برقی و تایید مهندس ناظر کرده است.

مهدی بیات مختاری با اعلام این خبر تاکید کرد: به این ترتیب از این پس صدور پروانه ساختمانی منوط به این مهم است. وی خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه مطابق قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان اهدافی نظیر ایمنی و آسایش ساکنان و همچنین افزایش ایمنی ساختمان‌ها دنبال شده است در نتیجه، رسیدن به این مهم مستلزم فراهم شدن مولفه‌های متعددی است که از بارزترین آن تاسیسات برق و مکانیک است.

وی گفت: این موارد برخلاف تصور رایج از مقوله عمران جدا نیستند و آنچه که بهره‌وری ساختمان را افزایش می‌دهد بعد از عبور از مبحث ساخت‌وساز، تاسیسات برق و مکانیک است. به گفته وی، ایمنی جایگاه بسیار حساسی را در ساخت‌وسازها ایفا می‌کند که در ساختمان‌هایی با متراژهای متنوع باید لحاظ شود.