گروه مسکن- لیلا درخشان: به دنبال انعقاد قرارداد شرکت مپسا با سازمان فنی و حرفه‌ای در خصوص آموزش ۲۰۰ هزار نیروی کار متخصص صنعتی‌سازی مسکن مهدی موذن، رییس کانون کاردان‌های فنی ساختمان تهران از آمادگی این کانون برای عرضه نیروی‌های کارآزموده جهت آموزش در امر صنعتی‌سازی خبر داد. موذن با اعلام این مطلب به دنیای‌اقتصاد گفت: همچنان که بارها تاکید کرده‌ام، مسکن مهر به عنوان یک بستر مناسب جهت نهادینه کردن امر صنعتی‌سازی است و با توجه به اینکه کاردان‌های فنی ساختمان از مهارت بیشتری در قیاس با کارگران ساده برخوردار هستند در نتیجه برای فراگیری امر صنعتی‌سازی گزینه‌های بهتری هستند.

رییس کانون کاردان‌های فنی ساختمان تهران اذعان داشت: رویکرد مپسا برای ترویج صنعتی‌سازی و تصمیم به آموزش نیروی انسانی ماهر در این راستا مقوله‌ای تحسین برانگیز است که باعث خواهد شد امر صنعتی‌سازی مسکن هر چه سریع‌تر در ساخت‌وسازها به بار بنشیند.

موذن با اشاره به اینکه با توجه به نیاز به تولید مسکن، گریزی از صنعتی‌سازی نیست، اذعان داشت: با توجه به اینکه در کشور ما نیاز به تولید مسکن به مرحله اضطرار رسیده است و با در نظر گرفتن این مساله که صنعتی‌سازی سریع‌سازی، ارزان‌سازی و کیفی‌سازی را به دنبال دارد طبیعی است که ساخت‌وسازهای ما باید حتما به سمت صنعتی‌سازی سوق پیدا کنند.

رییس کانون کاردان‌های فنی ساختمان تهران اظهار داشت: خوشبختانه وزیر مسکن در قیاس با وزرای قبلی تاکید بیشتری به بهره‌گیری از امر صنعتی‌سازی ساختمان دارد و علاوه براین بستر نهادینه کردن این مهم را فراهم کرده است. به عنوان مثال ساخت ۱۱۰۰واحد مسکونی صنعتی به صورت پایلوت در شهر جدید پرند از جمله مواردی است که مسبوق به سابقه نبوده است.

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه از جمله مولفه‌های پیشرفت صنعتی‌سازی، بهره‌گیری از نیروی کارآزموده و متخصص در این راستا است در نتیجه طبیعی است که قرارداد شرکت مپسا و سازمان فنی و حرفه‌ای بیش از پیش زمینه ای را فراهم خواهد ساخت تا اجرای صنعتی سازی به صورت کاملا حرفه‌ای و اساسی نهادینه شود.

رییس کانون کاردان‌های فنی ساختمان تهران در ادامه گفت‌وگوی خود با «دنیای‌اقتصاد» گفت: سال‌های سال است که با توجه به مسوولیتی که در کانون کاردان‌های فنی ساختمان دارم به طور مکرر از مسوولان درخواست کرده‌ام که شرایطی فراهم کنند که در فرآیند کار ساختمان‌سازی از کاردان‌های فنی ساختمان بهره گرفته شود که خوشبختانه با توجه به اراده وزیر مسکن در جهت صنعتی‌سازی مسکن در همه ابعاد ساخت‌وساز این مهم عملیاتی شده است.