بازار اجاره کوتاه‌مدت ملک در اصفهان

گروه مسکن- مهدیس فرقانی: اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با همکاری مسوولان این شهر مدتی است که برای رفاه حال مسافران عزیمت کرده به این شهر تدابیری جهت اسکان کوتاه‌مدت آنها به صورت مستاجر در شماری از واحدهای مسکونی شهروندان اصفهانی در نظر گرفته است. اتحادیه مشاوران املاک اصفهان به منظور جلوگیری از پارک‌خوابی و همچنین چادر خوابی مسافران طی سفر به شهر اصفهان، اقدام به اسکان مسافران در منازل شخصی استیجاری کرده است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان اصفهان در این باره به «دنیای‌اقتصاد» گفت: طرح اسکان مسافران در منازل شخصی استیجاری مدتی است در حال اجرا است؛ البته این طرح در ایام کوتاه مدت؛ یعنی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه هر سال قابل اجرا می‌باشد و اکنون این طرح تنها در استان اصفهان اجرا می‌شود.

رسول جهانگیری در ادامه افزود: مجری این طرح، اتحادیه مشاوران املاک استان اصفهان است که البته شهرداری، استانداری و همچنین ستاد نوروزی برای اجرای این طرح همکاری لازم را دارند.وی تاکید کرد: از آنجایی که اصفهان به عنوان یکی از شهرهای پر جاذبه برای گردشگری و توریستی شناخته شده است، مسوولان با اجرای این طرح سعی بر ایجاد درآمد برای شهروندان اصفهانی و همچنین اقامتی بی‌دغدغه با هزینه‌ای بسیار ناچیز برای خریداران را دارند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان اصفهان تصریح کرد: فراخوان طرح اسکان مسافران در منازل، توسط ۱۵۰ تا ۲۰۰ دفاتر منتخب صورت می‌گیرد که بر این اساس مالکان موافق با این طرح در پایگاه‌های مذکور ثبت‌نام کرده که بعد از گذراندن یکسری کلاس‌های آموزشی که زیر نظر شهرداری، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و اماکن عمومی صورت می‌گیرد، می‌توانند پذیرای مسافران برای اقامت باشند.

رسول جهانگیری گفت: برای آن دسته از متصدیان واحدهای صنفی که مسوول معرفی واحدهای اجاره‌ای هستند از سوی اتحادیه مشاوران املاک مجوز بهره‌برداری ۱۵ تا ۲۰ روزه صادر می‌شود و در همین حال احراز هویت ملک و مالک بر عهده مشاوران املاک است.