افزایش تماس‌های تلفنی با بنگاه‌های مسکن از جانب خریداران
گروه مسکن - مهدیس فرقانی: بعد از گذشت دو هفته از اجرای قانون هدفمند شدن یارانه‌ها مشاوران املاک فعال در مناطق مختلف تهران با توجه به میزان تماس‌های حاصل شده از سوی متقاضیان و همچنین حجم مراجعه خریداران و فروشندگان به بنگاه‌ها، حدس و گمان‌های مشابهی درباره وضعیت بازار مسکن در هفته‌های آتی مطرح می‌کنند‌.

ستون امروز نبض بازار به مشاهدات و شنیده‌های برخی از فعالان بازار مسکن طی دو روز گذشته پرداخته است .
یکی از بنگاهداران در منطقه مرکزی تهران دراین باره به دنیای اقتصاد گفت: در هفته گذشته با توجه به اینکه قیمت فروش واحدهای مسکونی هیچ تغییری نکرده، اما تماس‌های زیادی از سوی خریداران درباره اینکه آیا نرخ‌های پیشنهادی فروش تغییر کرده یا نه؟ صورت گرفته است .
مقدم در ادامه افزود: در حال حاضر برخی فروشندگان هم از انجام معامله واحد عرضه شده خود به بازار پشیمان شده‌اند؛ چراکه قصد دارند برای فروش ملک خود کمی ‌تعلل کنند .
از طرف دیگر احمدی یکی از مشاوران املاک واقع در خیابان یوسف آباد اظهار کرد: تاثیر اجرای طرح هدفمند شدن یارانه‌ها در کوتاه مدت بر بازار مسکن مشخص نمی‌شود و وضعیت بازار مسکن به وضعیت آینده اقتصاد کشور وابسته است و با توجه به تغییراتی که در قیمت حامل‌های انرژی رخ داده اگر اصطکاکی پیش نیاید بازار مسکن در حالت عادی باقی خواهد ماند مگر اینکه غیر از این شود.
در همین حال بنگاهدار دیگری در پونک (غرب تهران) اذعان کرد: با شروع اجرای قانون هدفمند شدن یارانه‌ها طی چندروز گذشته میزان تکاپو در بازار مسکن بسیار چشمگیر شده است، البته بیشتر تماس و مراجعه‌هایی که صورت می‌گیرد از سوی خریداران است .
نامی‌، آینده بازار مسکن را این چنین پیش‌بینی کرد : با اطلاعاتی که ستاد هدفمند شدن یارانه‌ها از لحاظ قیمت‌های سوخت مطرح کرده است به دلیل تغییر قیمت گازوئیل و بنزین به نظر می‌رسد با توجه به گفته‌های سازندگان، قیمت فروش واحدهای نوساز مسکونی با تغییر مواجه شود و به همین خاطر مالکان واحدهای چند سال ساخت هم به تبعیت از واحدهای نوساز به احتمال زیاد در نرخ پیشنهادی فروش واحدهای خود تغییر ایجاد خواهند کرد.