برای اولین بار در ایران ملات آماده ساختمانی تولید شد

به جهت بالا بردن سرعت کار در پروژه‌های عمرانی، جلوگیری از هدر رفتن سیمان و سهولت در امر حمل‌ونقل برای اولین بار ملات آماده در کشور تولید شد. مهندس رضا حسینعلی، مدیر عامل بازرگانی آسان ملات پارس ضمن بیان مطلب فوق خاطر نشان ساخت: به منظور سهولت در امر ساختمان سازی این شرکت برای اولین بار در کشور اقدام به تولید ملات آماده ساختمانی به صورت خشک کرده که این محصول علاوه بر دارا بودن استانداردهای لازم، استحکام و مقاومت بنا را نیز افزایش می‌دهد.

وی در ادامه افزود: با توجه به رشد روزافزون جمعیت قطعا میزان ساختمان‌سازی در مقیاس بالا رو به فزونی خواهد بود.

در این راستا یکی از مهم‌ترین مسائلی که متولیان در امر ساخت و ساز به آن توجه ویژه دارند، استفاده از مصالح ساختمانی ارزان و با کیفیت و استاندارد است و این در حالی است که امروزه در اکثر نقاط جهان به ویژه کشورهای اروپایی و آمریکایی به منظور تسریع در فعالیت‌های عمرانی از ملات‌های آماده در بسته‌های یک کیلوگرم به بالا استفاده می‌کنند، اما متاسفانه ملات مصرفی در داخل کشور همچنان به طریق سنتی تهیه می‌شود که این مساله مشکلاتی را به همراه دارد.

مدیرعامل بازرگانی آسان ملات پارس یکی از ویژگی‌های این محصول جدید را بسته‌بندی آن دانست که در پاکت‌های چند لایه و ضد آب می‌باشد، به طوری که در پروژه‌های عمرانی نواحی مرطوب به ویژه شمال و جنوب کشور از کارایی بالایی برخوردار است و تا زمانی که در پاکت باز نشود خاصیت خشک بودن آن حفظ می‌شود.

به گفته وی این محصول جدید استانداردهایی از جمله ASTM و ACI را کسب کرده و در شرف دریافت استاندارد ایران و گواهی فنی مرکز تحقیقات وزارت مسکن و شهرسازی است.

حسینعلی در ادامه به مزایای این محصول تولیدی اشاره کرد و گفت:‌ مهم‌ترین مزیت این محصول فرموله شدن آن در آزمایشگاه‌های استاندارد بتن و ملات ساختمان می‌باشد و از طرفی دارای کمترین زمان گیرش و مقاومت کششی و فشاری بالا است و همچنین نیازی به نظارت تکنسین‌ها بر کار کارگران جهت رساندن ملات به استاندارد لازم از نظر ترکیبی نمی‌باشد.

وی سهولت در امر حمل و نقل به ویژه مناطق صعب‌العبور برج‌ها و کوچه‌های تنگ را از مزایای ملات آماده دانست.

همچنین نامبرده اذعان داشت انبار کردن ملات آماده بسیار راحت‌تر از ملات فله‌ای است به طوری که این ملات‌ها در بسته‌های ۲۵ و ۵۰ کیلویی بسته‌بندی شده و حداقل اشغال فضا را در کارگاه‌ها و فروشگاه‌ها و پروژه‌های عمرانی دارد و این امکان را به سازنده می‌دهد تا به میزان نیاز از آن استفاده کند که این خود مزیت مهمی به شمار می‌رود.

با توجه به این که امروزه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های شهرداری تهران و سراسر کشور زیباسازی شهرها از جمله جدول‌کشی اتوبان‌ها، پارک‌ها و دیگر پروژه‌های عمرانی است، استفاده از این محصول حداقل سد معبر و کمک به حفظ محیط‌زیست را دارد و علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف سیمان حفظ منافع ملی را نیز به همراه دارد. وی همچنین به خط تولید این محصول اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ظرفیت خط تولید این محصول در حد نیاز بازار تهران بوده و به زودی این میزان با توجه به تقاضا افزایش خواهد یافت.

به گفته وی این محصول قابل استفاده در دوغاب‌ریزی، بتن‌ریزی، کاشی‌کاری و سرامیک‌کاری، موزائیک‌کاری، آجر چینی و اندودکاری سیمان و سایر فعالیت‌های ساختمانی می‌باشد.

حسینعلی در پایان در خصوص صادرات ملات آماده به دیگر کشورها خاطر نشان کرد: در آینده‌ای نزدیک درصدد هستیم که علاوه بر تامین نیاز داخل با توسعه تولید در فکر صادرات ملات آماده نیز باشیم.