گروه مسکن: رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران روز گذشته برای دومین بار از رئیس‌جمهوری درخواست کرد حق بهره‌برداری از پارک پردیسان را بدون انتقال مالکیت آن به شهرداری تهران برای توسعه و گسترش واگذار کند. به گزارش «دنیای اقتصاد»، روز گذشته اولین جلسه شورای شهر تهران در بوستان ۱۴۰۰ هکتاری یاس واقع در شرق تهران که بنا به دستور مقام معظم رهبری در تعطیلات نوروز به پارک تبدیل شده بود، برگزار شد. رحمت‌اله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در این جلسه با بیان اینکه این بوستان هدیه رهبری به مردم تهران است، گفت: از رئیس‌جمهوری می‌خواهم به مناسبت توافق هسته‌ای، شیرینی به مردم تهران دهند و مشابه دستور رهبری صادر کنند و پارک پردیسان را به شهرداری تحویل دهند تا برای حضور مردم آماده‌سازی کنند.

همکاری وزارت اطلاعات

محمد علی مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران نیز به دیدار مقام معظم رهبری در ۲۹ اسفندماه از بوستان یاس اشاره کرد و گفت: ساعت ۵:۳۰ صبح ۲۹ اسفند مقام معظم رهبری از نحوه آماده‌سازی این بوستان بازدید و از روند اجرایی کار ابراز رضایت کردند. او با تشکر از وزارت اطلاعات برای تحویل بخش‌های زیادی از زمین‌های بوستان یاس، گفت: وزارت اطلاعات اولین وزارتخانه‌ای بود که زمین‌های خود را تحویل مدیریت شهری داد. مختاری تاکید کرد: در جریان آماده‌سازی این بوستان حتی یک درخت نیز جابه‌جا نشده است و حتی با کسانی که یک شاخه را شکسته بودند، به شدت برخورد شد.

درخواست شهردار تهران از دولت

در این راستا نیز شهردار تهران با تاکید بر اینکه «پارک پردیسان متعلق به یک سازمان خاص نیست بلکه متعلق به عموم مردم شهر تهران است»، تصریح کرد: پارک پردیسان پارکی است که در وسط شهر واقع شده است و حتی ما بحثی نداریم که سند آن را به نام شهرداری بزنند بلکه ما حاضر هستیم هر چه هزینه داشته باشد انجام دهیم تا این پارک را باز کرده و فضا را برای رفت و آمد مردم فراهم کنیم.