معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: موضوع واگذاری پروژه مصلی به شهرداری تهران در وزارت راه‌وشهرسازی مطرح نشده است اما از نظر فنی و اجرایی امکان اتمام این پروژه در سال ۱۳۹۵ وجود دارد.

محمدجعفر علیزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در خصوص وضعیت پروژه مصلی بیان کرد: این پروژه همیشه در اختیار وزارت راه و شهرسازی بوده و سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی هم در حال اجرای این پروژه است و ما از نظر فنی مشکلی در اجرای مصلی نداریم.

او با بیان اینکه امسال ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظرگرفته شده است، گفت: مصلی به نحوی در حال ساخت است که همزمان با اجرا از آن بهره‌برداری می‌شود و سالانه ۱۰ میلیون نفر در قالب برگزاری نمایشگاه‌ها، مراسم نماز و دیگر مراسم‌های فرهنگی از مصلی استفاده می‌کنند.

معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی زمان پایان پروژه را مرتبط با تامین اعتبار دانست و افزود: از نظر فنی و اجرایی امکان اتمام پروژه در سال ۱۳۹۵ وجود دارد اما تامین اعتبار یکی از مشکلات ما در اجرای این پروژه است، بنابراین زمان اتمام آن بستگی زیادی به اعتبارات دارد.

علیزاده در خصوص اینکه آیا از جانب شهرداری تلاشی برای گرفتن این پروژه از وزارت راه و شهرسازی شده است یا نه؟ گفت: شهرداری قرار بود بخش‌هایی از این پروژه از انجام دهد که از جمله آزادسازی زمین در حدفاصل خیابان پاکستان تا مدرس و ساخت پل ارتباطی بزرگ پیاده‌رو بین پارک سوار بیهقی و مصلی بود که به نظر می‌رسد الان هم به دنبال اجرای این پروژه‌ها است.

رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی تصریح کرد: پروژه مصلی در مراحل مختلف بهره‌برداری و ساخت قرار دارد و همواره فعال است و تاکنون هم موضوعی برای واگذاری این پروژه به شهرداری در وزارت راه و شهرسازی مطرح نشده است.